16.7 C
Giżycko
27 lipca 2024

24 lipca – Święto Policji

Święto Policji to doskonała okazja, aby wyrazić wdzięczność i uznanie wszystkim funkcjonariuszom i pracownikom Policji za trudną i pełną poświęcenia służbę i pracę na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dziękujemy za codzienny wysiłek, ofiarną służbę oraz profesjonalnie wypełniany obowiązek wobec mieszkańców powiatu giżyckiego. Życzymy sukcesów w pracy zawodowej, spełnienia marzeń i planów, a przede wszystkim zdrowia i szczęścia oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym. Życzenia kierujemy również do emerytów i rencistów, którym serdecznie dziękujemy za wieloletnią służbę i trud włożony w przygotowanie swoich następców.

Walne Zebranie Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020

W dniu wczorajszym (22.07.2024) odbyło się posiedzenie Walnego Zebrania Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, w którym uczestniczyli Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski oraz Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński. Powiat Giżycki jest członkiem Stowarzyszenia od 2014 r.

W trakcie posiedzenia przedstawiona została informacja o bieżącej sytuacji Stowarzyszenia oraz o realizowanych projektach. Uzgodniono także listę projektów wchodzących w skład przedsięwzięć strategicznych: „Zielona infrastruktura Wielkich Jezior Mazurskich” oraz „Energia z natury”.

Podczas Walnego Zebrania dokonano także wyboru nowych członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej. Skład Zarządu opuścili Wojciech Karol Iwaszkiewicz, Burmistrz Giżycka minionej kadencji oraz Andrzej Szymborski, Burmistrz Pisza minionej kadencji. Decyzją Walnego Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia ich miejsca zajęli Marek Jasudowicz – Wójt Gminy Giżycko oraz Jakub Doraczyński – Burmistrz Miasta Mrągowo. Zarząd kieruje działalnością Stowarzyszenia oraz reprezentuje je na zewnątrz organizacji.

Drugim wyborem jaki musiało dokonać Walne Zebranie Członków to uzupełnienie Komisji Rewizyjnej, która to kontroluje działalność finansową pod kątem celowości i zgodności z przepisami prawa i Statutu Stowarzyszenia. Skład Komisji pomniejszony został o osobę Stanisława Bułajewskiego, Burmistrza Mrągowa minionej kadencji oraz przez Marka Jasudowicza wybranego do Zarządu Stowarzyszenia. Ich miejsca zajęli Pani Ewa Ostrowska – Burmistrz Giżycka oraz Pani Barbara Mazurczyk – Wójt Gminy Miłki.

informacja i zdjęcia: Stowarzyszenie WJM 2020

zgromadzenie zdjęcia Zarząd Stowarzyszenia (od lewej: Piotr Feliński, Piotr Jakubowski, Zbigniew Włodkowski, Jakub Doraczyński, Marek Jasudowicz)

zgromadzenie zdjęcia Komisja Rewizyjna (od lewej: Barbara Mazurczyk, Mirosław Dariusz Drzażdżewski, Ewa Ostrowska)

zgromadzenie zdjęcia zgromadzenie zdjęcia zgromadzenie zdjęcia

Analiza lokalnego rynku pracy powiatu giżyckiego w czerwcu i w I półroczu 2024 r. roku

Według stanu na koniec czerwca 2024 r. w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1243 bezrobotnych, w tym 615 kobiet. Liczba bezrobotnych zwiększyła się o 0,3% w porównaniu ze stanem z końca czerwca ubiegłego roku. Analizując dane dotyczące osób pozostających bez pracy, do danych z końca poprzedniego miesiąca, obserwujemy spadek bezrobocia o 7,3%.

Stopa bezrobocia w powiecie giżyckim, według danych GUS, na koniec maja 2024 r. (aktualnie dostępna) wynosiła 8,1% ludności aktywnej zawodowo (tj. o 0,6 pkt proc. mniej niż w końcu maja 2023 r.), kraj– 5,0%, województwo– 7,7%, podregion ełcki– 10,0%.

Pełna analiza znajduje się pod linkiem: Analiza lokalnego rynku pracy czerwiec i I półrocze 2024

 

Webinar pn. ,,Na czym polega Klub Zdrowia?”

Związek Stowarzyszeń Lokalna Grupa Działania LGD9 zaprasza na webinar pn. „Na czym polega Klub Zdrowia?”. Webinar odbędzie się 24 lipca 2024 r. (środa) o godz. 18.00, a poprowadzi go pan Krzysztof Pietkiewicz – od ponad 7 lat prowadzi gabinet medycyny naturalnej, w którym pracują specjaliści w obszarze profilaktyki zdrowia, współpracuje ze specjalistami z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem i bardzo dużymi rezultatami w poprawie zdrowia naturalnie.

Webinar zorganizowany zostanie w ramach projektu ,,Rozwój Związku Stowarzyszeń LGD9” dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności w ramach PROO 1a.

Link do webinaru: https://zoom.us/j/94877369730?pwd=J5ud7aTUrP8aydIvNYlnef1YrdU2UN.1

Identyfikator: 948 7736 9730

Kod dostępu: 814712

Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich zainteresowanych tematem!

logo webinar

„Safe Bike” konkurs dla dzieci i młodzieży

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie serdecznie zaprasza dzieci i młodzież do udziału w konkursach w ramach kampanii „Safe Bike”.

CELE KONKURSÓW:

  1. Propagowanie wśród dzieci i młodzieży bezpiecznych zachowań na drodze podczas jazdy rowerem oraz pozostałymi środkami transportu osobistego m.in. hulajnoga, rolki, deskorolka.
  2. Promowanie ekologicznego środka codziennej komunikacji.
  3. Rozpowszechnianie jazdy na rowerze jako formy aktywnego spędzania wspólnego czasu z rodziną bądź przyjaciółmi.

Główne nagrody to ROWER oraz IPHONE

Tematem przewodnim konkursów jest przedstawienie wizji hasła „SAFE BIKE”. W jednym z konkursów zadaniem jest wykonanie własnoręcznej pracy plastycznej w dowolnej technice, w drugim natomiast nagranie tzw. „rolki”.

Termin konkursu został przedłużony do 14.08.2024 r.

Szczegółowe informacje (regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy itp.) znajdują się na stronie organizatora https://www.zdw.olsztyn.pl/strona-glowna/aktualnosci/370-konkurs.html

plakat konkurs rower

Ruch turystyczny w powiecie giżyckim w czerwcu br.

Zapraszamy do zapoznania się z informacją przygotowaną przez Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku, dotyczącą ruchu turystycznego w powiecie giżyckim w czerwcu br.
„Czy mniej może przynieść więcej?! To pytanie najlepiej oddaje informacje na temat ruchu turystycznego w powiecie giżyckim w czerwcu 2024. Jako, że dotarły właśnie dane oparte o system logowań do sieci GSM, możemy porównać czerwiec 2024 do 2023. O ile w ubiegłym roku odwiedziło nas 36414 turystów i jednodniowych odwiedzających, to w tym roku odnotowaliśmy ich spadek do wielkości 31823. Oznacza to spadek o 12,6%, ale … analiza ilości zrealizowanych noclegów pokazuje, że pomimo spadku ilości turystów, liczba noclegów wzrosła z 36139 do 36303, czyli wracając do początkowego pytania możemy uznać, że mniej może dać więcej.
Jest to jednocześnie potwierdzenie ubiegłorocznego trendu w odniesieniu do całego sezonu letniego, gdzie tracąc do 2022 r. 55 tys. odwiedzających, w wymiarze noclegowym ich liczba wzrosła z 695 tys. do 711 tys.
Wracając do czerwca 2024 r. odnotować należy, że stratę generują krajowi turyści i odwiedzający, gdyż w grupie turystów zagranicznych odnotowujemy 18% wzrost z 4224 do 4985 osób i to oni wypracowali przyrost liczby noclegów.
Największe straty w skali powiatu odnotowujemy w Giżycku, gdzie łączna liczba turystów i odwiedzających spadła w czerwcu z 13446 do 11178, a więc o prawie 17%.
Czyli przed nami kolejny sezon korekty oraz urealniania wartości i atrakcyjności oferty turystycznej Mazur, Wielkich Jezior Mazurskich i powiatu giżyckiego w zmieniającej się rzeczywistości rynkowej”.
ruch turystyczny czerwiec 2024

Sprawdź czy masz dostęp do sieci światłowodowej

W powiecie giżyckim sieć światłowodowa NEXERY jest już doprowadzona do blisko 2200 gospodarstw domowych. Mieszkańcy powiatu zainteresowani dostępem do internetu światłowodowego mogą sprawdzić czy znajdują się w zasięgu sieci na interaktywnej mapie Nexery pod linkiem https://bit.ly/mapazasięgów2024

Firma Nexera informuje, iż ważne jest zgłaszanie zapotrzebowania przez mieszkańców gminy, szczególnie w systemie Sidusis. Dzięki temu, że władze centralne biorą pod uwagę lokalizacje zgłoszone przez mieszkańców poszczególnych gmin  w toku projektowania lokalizacji  z nowych środków unijnych.  Zgłoszeń popytu można dokonywać za pomocą strony internetowej https://internet.gov.pl/ To m.in. dzięki takim zgłoszeniom, ponad 2230 adresów z powiatu Giżyckiego (Gmina Kruklanki, Miłki, Wydminy) jest przewidzianych do podłączenia do światłowodu z projektów FERC. Adresy można sprawdzić pod tym linkiem: https://bit.ly/4b28LkC

W razie jakichkolwiek pytań firma Nexera zachęca do rozmowy z Wirtualnym Asystentem, za pomocą czatu na stronie https://www.nexera.pl/pl/ (w prawym dolnym rogu ekranu), telefonicznie pod numerem +48 22 233 07 00 lub poprzez formularz dostępny na stronie kontaktowej: https://www.nexera.pl/pl/contact

plakat nexera

Zdarzenia na terenie powiatu związane z wczorajszymi burzami

W dniu 16.07.2024 r. na terenie Powiatu Giżyckiego miało miejsce około 50 interwencji PSP Giżycko związanych w większości z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych tj. wiatrołomów. Na drodze Strzelce – Wilkasy połamanych było 5 drzew, z których jedno upadając ciężko raniło przechodzącą kobietę, która obecnie przebywa pod stała opieką medyczną.  Miała również miejsce sytuacja wymagająca użyczenia przez PSP Giżycko agregatu prądotwórczego w celu podtrzymania działania specjalistycznej aparatury medycznej.  Na trasie drogowej Sterławki Wielkie-Kętrzyn uległo złamaniu 40 drzew, prawdopodobnie przeszła trąba powietrzna.
Na skutek awarii sieci energetycznej występują przerwy w dostawie energii elektrycznej. Awarie występują w miejscowości Antonowo ul. Sympatyczna, Bogacko, Bogaczewo, Doba, Dziewiszewo, Fuleda, Miłki, Kamionki, Wrony, Wrony Nowe, Giżycko, Kozin, Radzieje, Sterławki Małe, Szczybałty Giżyckie, Wilkasy, Wilkaski, Wronka, Strzelce, Wola Bogaczewska. Informacje o przewidywanym czasie przywrócenia zasilania dostępne są pod nr telefonu 991.

UWAGA! Są jeszcze wolne miejsca w szkołach dla uczniów klas I

Dyrektorzy szkół średnich, których organem prowadzącym jest Powiat Giżycki informują o wolnych miejscach dla uczniów klas I
profil politechniczno – medyczny – 1 miejsce
profil humanistyczny (rozszerzenia: język polski, wiedza o społeczeństwie, język angielski) – 7 miejsc
profil społeczno- medialny klasa integracyjna (rozszerzenia: język polski, wiedza o społeczeństwie, geografia) – 1 miejsce
profil biznesowy (rozszerzenia: matematyka, język angielski, biznes i zarządzanie) – 1 miejsce
profil medyczny (rozszerzenia: biologia, chemia) – 6 miejsc
technik mechatronik – 1miejsce
technik pojazdów samochodowych – 4 miejsca
Branżowa Szkoła I stopnia w Zespół Szkół Zawodowych w Giżycku16 miejsc
Szczegółowe informacje można uzyskać w sekretariatach poszczególnych szkół

Webinarium dla seniorów i ich opiekunów

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji zaprasza seniorów i ich opiekunów do udziału w webinarium pt. „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja”, które odbędzie się dnia 11 września 2024 roku w godz. 10:00-12:30. Udział w webinarium jest bezpłatny.

Dla kogo
Webinarium (spotkanie online) jest skierowane do seniorów oraz ich opiekunów.

Cel
Celem webinarium jest zwiększanie świadomości seniorów i ich opiekunów w zakresie aktualnych zagrożeń spowodowanych działalnością cyberprzestępców.

Data i harmonogram czasowy
11 września 2024 roku od 10:00 do 12:30.

Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 9:45.

Zgłoszenia
Rejestracja na webinarium odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=89705&p_id=18

W webinarium można uczestniczyć zarówno samodzielnie, jak i grupowo (za pośrednictwem domów seniora, klubów seniora, centrów aktywności seniora, domów pomocy społecznej, bibliotek itp.). W przypadku zgłoszeń grupowych wypełniając formularz rejestracyjny należy wskazać przybliżoną liczbę uczestników webinarium.

Organizator
Webinarium jest organizowane przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister do spraw Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

Informacje techniczne
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do spotkania zostaną przesłane po potwierdzeniu uczestnictwa oraz wysłaniu wiadomości z zaproszeniem (wraz z linkiem) na spotkanie.

Potwierdzenia uczestnictwa
Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane do 10 września 2024 roku.

Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium. W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu wydarzenia potwierdzenia uczestnictwa będą przesyłane na bieżąco.

Opłaty
Udział w webinarium jest bezpłatny.

 

Program webinarium [pobierz]

 

Utrudnienia w ruchu pojazdów – IV Bieg Ryński

Informujemy o utrudnieniach w ruchu pojazdów w związku z organizacją w dniu 21.07.2022r. w godzinach 11:30-14:00 imprezy sportowej pn. „IV Bieg Ryński o Puchar Burmistrza Miasta i Gminy Ryn”.

Wykorzystane w sposób szczególny zostaną:
– droga wojewódzka 642 (odc. Głąbowo – Ryn)
– drogi powiatowe i gminne na terenie powiatu giżyckiego
– drogi leśne na terenach Lasów Państwowych Nadleśnictwa Giżycko

Obchody Święta Policji

W dniu dzisiejszym (16 lipca) na Placu w Porcie „Ekomarina” w Giżycku odbyły się obchody Święta Policji. Dzień ten jest okazją do wyrażenia słów podziękowania i uznania dla profesjonalnej i pełnej poświęcenia służby w obronie porządku publicznego, bezpieczeństwa i spokoju mieszkańców Powiatu Giżyckiego. Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski złożył z tej okazji Komendantowi oraz wszystkim funkcjonariuszom i pracownikom cywilnym Komendy Powiatowej Policji w Giżycku najlepsze życzenia. W trakcie uroczystości wręczone zostały także akty mianowania na wyższy stopień służbowy.

 

Krajowe eliminacje do konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości”

Rusza kolejna edycja konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości” organizowana corocznie przez Europejską Sieć Zapobiegania Przestępczości (EUCPN). W bieżącym roku za przeprowadzenie konkursu na poziomie UE odpowiedzialne są Węgry, jako kraj sprawujący Prezydencję w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2024 r.

Tegoroczna edycja konkursu ECPA koncentruje się na temacie zapobiegania powrotowi do przestępstwa.

Celem konkursu jest identyfikowanie i promowanie najlepszych praktyk europejskich, które skutecznie przyczyniają się do zmniejszenia wskaźników recydywy oraz do zwiększenia powodzenia działań resocjalizacyjnych. W centrum uwagi Prezydencji węgierskiej znajdują się działania ułatwiające: znalezienie zatrudnienia, sprzyjające postępowaniu zgodnemu z prawem, a także skutecznej reintegracji osób dorosłych lub nieletnich ze społeczeństwem w okresie pozbawienia wolności poprzez szkolenia, zatrudnienie lub przy pomocy innego rodzaju programów. W zakresie tegorocznej edycji konkursu ECPA mieszczą się także projekty wspierające reintegrację więźniów w tzw. domach przejściowych.

Kursy i szkolenia organizowane dla byłych więźniów po ich zwolnieniu nie kwalifikują się do udziału w konkursie. Trzy czwarte działań [w ramach zgłaszanego projektu] musi wiązać się z pracą wykonywaną w ramach ośrodka systemu penitencjarnego, a jedna czwarta może odnosić się do działań prowadzonych po zakończeniu odbywania kary. Projekty powinny skupiać się na działaniach prowadzonych w zakładzie karnym, a programy reintegracyjne dla zwolnionych osadzonych mogą być uzupełnieniem takich działań.

Nie ma znaczenia, jakie przestępstwo popełnili więźniowie biorący udział w projekcie. Projekt może być organizowany i prowadzony bezpośrednio przez ośrodek systemu penitencjarnego lub być wdrażany przez organizacje pozarządowe, które wymiernie wspierają reintegrację więźniów ze społeczeństwem po ich wyjściu na wolność.

Nagrodę główną w konkursie stanowi kwota 10.000 euro. Ponadto regulamin przyznawania Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości przewiduje również nagrody po 5.000 euro dla dwóch wyróżnionych projektów. Każde państwo członkowskie może zgłosić tylko jeden projekt do konkursu oraz ewentualnie dodatkowe projekty jako przykłady dobrych praktyk, w celu ich promocji, ale bez prawa udziału w konkursie. Zwycięzca tegorocznej edycji konkursu zostanie ogłoszony podczas Konferencji Dobrych Praktyk EUPCN, wstępnie zaplanowanej w dniach 3–4 grudnia 2024 roku w Budapeszcie.

Każdy podmiot może zgłosić maksymalnie 3 wybrane projekty do eliminacji krajowych. Istotnym warunkiem stawianym przez EUCPN jest wskazanie projektów, które zostały wcześniej poddane ewaluacji.

Polski kandydat do nagrody ECPA zostanie wybrany przez komisję powołaną przez Departament Porządku Publicznego MSWiA. Wybrany kandydat zostanie poproszony o przetłumaczenie formularza zgłoszeniowego projektu na język angielski.

Projekty opisane na załączonym formularzu zgłoszeniowym (w języku polskim) należy składać do dnia 10 września 2024 roku do Departamentu Porządku Publicznego MSWiA na adres:

Departament Porządku Publicznego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, ul. Stefana Batorego 5, 02-591 Warszawa (ePUAP: /MSWIA/domyslna lub /MSWIA/SkrytkaESP) oraz jednocześnie w formie elektronicznej – na adresy poczty elektronicznej: Krajowego Przedstawiciela w EUCPN: pawel.piaskowski@mswia.gov.pl i Sekretariatu Departamentu Porządku Publicznego: sekretariat.dpp@mswia.gov.pl.

Informacja na temat eliminacji krajowych do konkursu ECPA (wraz z załącznikami) została również zamieszczona na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w zakładce dotyczącej EUCPN:

https://www.gov.pl/web/mswia/krajowe-eliminacje-do-konkursu-europejskiej-nagrody-w-dziedzinie-zapobiegania-przestepczosci3

Szczegółowe informacje są również dostępne na stronie internetowej Europejskiej Sieci Zapobiegania Przestępczości (EUCPN) pod linkami:

https://eucpn.org/service/bpc-ecpa  
https://eucpn.org/document/ecpa-documents

 

Załączniki:

  1. Regulamin krajowych eliminacji do corocznego konkursu „Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości”.
  2. Formularz zgłoszeniowy (European Crime Prevention Award (ECPA) Annex I).
  3. Arkusz oceny projektu.
  4. Robocze tłumaczenie na j. polski komunikatu Prezydencji.
  5. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
  6. Regulamin przyznawania Europejskiej Nagrody w Dziedzinie Zapobiegania Przestępczości oraz prezentowania projektów (Rules and procedures for awarding and presenting the European Crime Prevention Award) w języku angielskim.

 

 

Bezpłatne badania mammograficzne

LUX MED Diagnostyka zaprasza Panie w wieku od 45 do 74 lat na bezpłatne badania mammograficzne w ramach Programu Profilaktyki Raka Piersi finansowanego przez NFZ do mobilnej pracowni mammograficznej:
WYDMINY – 29 sierpnia 2024 r. w godz. od 8.30 do 11.00 przy Gminnym Ośrodku Kultury, Rynek 1.

Panie w wieku od 45 do 74 lat mogą wykonać mammografię w programie:

  • co 24 miesiące, jeśli nie miały zdiagnozowanej wcześniej złośliwej zmiany nowotworowej w piersi,
  • co 12 miesięcy, jeśli zakończyły leczenie raka piersi i 5-letni proces monitorowania po zakończonym leczeniu,
  • co 12 miesięcy, jeśli po 5 latach od leczenia chirurgicznego raka piersi pozostają w trakcie uzupełniającej hormonoterapii (HT).

Wyłączone z programu są kobiety objęte „Opieką nad rodzinami wysokiego, dziedzicznie uwarunkowanego ryzyka zachorowania na raka piersi lub raka jajnika” lub „Kompleksową opieką onkologiczną nad świadczeniobiorcą z nowotworem piersi”.

Przy określeniu wieku należy wziąć pod uwagę rok urodzenia. Badanie w programie można wykonać w dowolnej lokalizacji, niezależnie od swojego miejsca zamieszkania i bez skierowania lekarskiego.

Badajmy się regularnie i dbajmy o swoje zdrowie!

Mammografia jest najbardziej czułym i specyficznym badaniem w zwalczaniu raka piersi. Pozwala na wykrycie zmian, których nie można zaobserwować podczas samokontroli piersi. Wczesne wykrycie nowotworu umożliwia natychmiastowe, skuteczne leczenie i daje niemal 100 % gwarancję powrotu do zdrowia.

W przypadku wykrycia nieprawidłowości udział w programie zapewnia szybką ścieżkę diagnostyki i leczenia, a dzięki stałemu monitoringowi usprawniamy kontakt z placówkami prowadzącymi dalszą diagnostykę i przyspieszamy ewentualne konieczne leczenie.

Rejestracja pod nr tel. 22 880 90 80 (*3)

W celu weryfikacji uprawnień do badania przed połączeniem telefonicznym prosimy przygotować dowód osobisty. Na badanie prosimy zabrać ze sobą zdjęcia lub płyty CD z poprzednich mammografii, o ile nie były one wykonane w pracowni LUX MED. Prosimy o stawienie się na badanie w czasie wyznaczonym podczas rejestracji.

Więcej informacji na temat mammografii, Programu Profilaktyki Raka Piersi i innych badaniach z zakresu diagnostyki obrazowej znajdziecie Państwo na stronie www.luxmed-diagnostyka.pl

 

30-lecie 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego

W dniu dzisiejszym (12 lipca br.) trwają obchody 30-lecia 15 Giżycka Brygada Zmechanizowana im. Zawiszy Czarnego. Z tej okazji na ręce dowódcy 15 GBZ płk dr Grzegorza Kaliciaka życzenia złożyli Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski oraz Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński:

Szanowny Pan
płk dr Grzegorz Kaliciak
Dowódca
15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej
im Zawiszy Czarnego

„Z okazji 30. rocznicy utworzenia 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej im. Zawiszy Czarnego pragnę złożyć wszystkim żołnierzom i pracownikom Brygady serdeczne życzenia i gratulacje.
Miałem przyjemność obserwować całe minione 30-lecie jednostki, od pierwszych dni jej powstania. Widziałem jak się zmienia i dostosowuje do nowych potrzeb, zadań, planów sojuszniczych. Trzydziestoletnia historia Brygady w pełni uzasadnia miano „Giżyckiej”. Brygada, jej żołnierze i pracownicy są w pełni częścią naszych wspólnot samorządowych. Jestem dumny z historii Brygady, z sukcesów i wyróżnień jakie osiągnęli żołnierze służący pod jej sztandarem. Niech 30-letni dorobek będzie inspiracją do kolejnych wielkich sukcesów, które zapiszą się na kartach historii jednostki.
Gratuluję wysokiego poziomu wyszkolenia, potwierdzonego nie tylko przez wyróżnienia i nagrody, ale przede wszystkim przez udział w misjach pokojowych. Dziękuję rodzinom żołnierzy, których wsparcie przyczynia się do wysokiego poziomu realizacji zadań wojskowych a służba Ojczyźnie nabiera bardzo osobistego znaczenia. Dziękuję również kombatantom i byłym żołnierzom, którzy wieloletnią służbą tworzyli i wzbogacali osiągnięcia Brygady.
Doceniam i dziękuję za wkład pracy i pomoc przy organizacji świąt narodowych oraz różnego rodzaju imprez sportowo-rekreacyjnych i kulturalnych. Szczególne podziękowania składam za opiekę nad kombatantami, byłymi żołnierzami, a także Sybirakami.
Wszystkim żołnierzom i pracownikom Brygady życzę pomyślnej realizacji zadań, sukcesów w pracy zawodowej, spełnienia marzeń i planów, a przede wszystkim zdrowia i szczęścia oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym”.

Starosta Giżycki
Mirosław Dariusz Drzażdżewski

Wojewódzkie Obchody Dnia Walki i Męczeństwa Wsi Polskiej

Po uroczystym apelu upamiętniającym Dzień Walki i Męczeństwa Wsi Polskiej Mirosław Dariusz Drzażdżewski – Starosta Giżycki oraz Mateusz Sieroński – Wicestarosta Giżycki złożyli okolicznościowe wiązanki pod Pomnikiem Bojownikom o Polskość Ziemi Mazurskiej.
Dzień Walki i Męczeństwa Wsi Polskiej ustanowiono ustawą z 29 września 2017 r. w hołdzie mieszkańcom polskich wsi za ich patriotyczną postawę w czasie II wojny światowej.
Wybrano datę nieprzypadkową – 12 lipca, nawiązującą do rozpoczętej tego dnia w 1943 r. przez Niemców pacyfikacji Michniowa w województwie świętokrzyskim za sprzyjanie partyzantom Armii Krajowej.

Aktualna sytuacja na rynku pracy – czerwiec 2024 r.

Według stanu na koniec czerwca 2024 r. w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1243 bezrobotnych. Liczba pozostających bez zatrudnienia zwiększyła się o 0,3% w porównaniu ze stanem z końca czerwca ubiegłego roku.

W omawianym miesiącu zarejestrowało się 136 bezrobotnych, natomiast ewidencję urzędu opuściły 234 osoby, w tym:

  • 118 bezrobotnych uzyskało zatrudnienie, tj. 50,4% ogólnej liczby wyłączonych z ewidencji bezrobotnych (w tym 33 osoby rozpoczęły zatrudnienie subsydiowane, tj. 28,0% ogółu podjęć pracy),
  • 2 osoby rozpoczęły szkolenie, tj. 0,9%,
  • 11 osób rozpoczęło staż, tj. 4,7%, 1 osoba rozpoczęła prace społecznie użyteczne, tj. 0,4%,
  • 53 osoby nie potwierdziły gotowości do podjęcia pracy, tj. 22,7%.

Kobiety, zarejestrowane w czerwcu br., w liczbie 59 – stanowiły 43,4% ogółu nowo zarejestrowanych bezrobotnych. W końcu omawianego miesiąca liczba zarejestrowanych kobiet wynosiła 615, stanowiąc 49,5% ogółu zarejestrowanych bezrobotnych (tj. o 0,2 pkt proc. więcej niż w końcu czerwca ubiegłego roku). Spośród ogółu bezrobotnych rejestrujących się w omawianym miesiącu – 97 osób nie posiadało prawa do zasiłku, tj. 71,3% ogółu rejestrujących się. Na koniec czerwca br. w rejestrach urzędu pozostawało 1087 bezrobotnych bez prawa do pobierania zasiłku, którzy stanowili 87,5% ogółu zarejestrowanych – oznacza to, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – ich udział w ogólnej liczbie bezrobotnych zwiększył się o 2,1 pkt proc. W omawianym miesiącu urząd pracy dysponował 95 ofertami wolnych miejsc pracy, w tym 38 miejscami pracy subsydiowanej (tj. 40,0% ogólnej ich liczby).

 

logo aktualna sytuacja na rynku pracy pup

1 miejsce w etapie wojewódzkim XXI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego PFRON

10 lipca br. Warsztaty Terapii Zajęciowej przy „RYSIPON-Dar Serca” w Rynie odwiedzili pracownicy PFRON Oddział Warmińsko-Mazurski, którzy wręczyli uczestnikom nagrody za 1 miejsce w etapie wojewódzkim XXI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego PFRON – Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych „Sztuka Osób Niepełnosprawnych” 2023 w kategorii FOTOGRAFIA.
Praca uczestników WTZ przy „RYSIPON-Dar Serca” w Rynie została wysłana na finał krajowy. Nagrodzeni uczestnicy: Sylwia Borysieńka oraz Maciej Glica. Temat konkursu: Życie jest podróżą. Praca pt. „Najważniejsza podróż w życiu – ku dorosłości” wykonana pod kierunkiem instruktorki Agnieszka Bałdyga.
Trzymamy kciuki za finał ogólnopolski!

 

Krwawa Niedziela na Wołyniu

11 lipca 1943 roku ukraińscy nacjonaliści zaatakowali Polaków w 99 miejscowościach przedwojennego województwa wołyńskiego na Kresach Wschodnich – wtedy zajętych już przez niemiecką III Rzeszę. Dla upamiętnienia tego dnia, nazywanego Krwawą Niedzielą, co roku obchodzimy Narodowy Dzień Pamięci Ofiar Ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów.

Tego dnia miało miejsce apogeum Zbrodni Wołyńskiej. O świcie oddziały UPA – często przy aktywnym wsparciu miejscowej ludności ukraińskiej – otoczyły i zaatakowały jednocześnie 99 polskich wsi w pow. kowelskim, włodzimierskim, horochowskim i częściowo łuckim. Doszło tam do eksterminacji ludności cywilnej i zniszczeń. Wsie były palone, a dobytek grabiony. Badacze obliczają, iż tylko tego jednego dnia mogło zginąć ok. 8 tys. Polaków – głównie kobiet, dzieci i starców. Ludność polska ginęła od kul, siekier, wideł, noży i innych narzędzi, nierzadko w kościołach podczas mszy św. i nabożeństw.

Za datę symboliczną dla ludobójstwa na Wołyniu uznaje się 10 lipca 1943 r., kiedy członkowie UPA rozerwali końmi wysłanego na pertraktacje z nimi przedstawiciela Polskiego Państwa Podziemnego Zygmunta Rumla. Po tej zbrodni rozpoczęły się masowe mordy na ludności polskiej na Wołyniu, a później w Małopolsce Wschodniej. Szacuje się, że ukraińscy nacjonaliści, wspierani przez chłopstwo, zaatakowali Polaków zamieszkałych w 4300 miejscowościach.

W pobliżu zniszczonych wsi i chutorów pozostały bezimienne masowe doły grobowe kryjące – najczęściej okaleczone – ciała polskich mieszkańców Kresów.

Celem ukraińskich nacjonalistów była jednak nie tylko fizyczna eliminacja polskiej społeczności, ale także wykarczowanie śladów świadczących o wielowiekowej obecności polskiej na Kresach. Dlatego równolegle z aktem ludobójstwa niszczyli polskie dobra kulturalne, zabytki, uderzali w kresową gospodarkę, wypalając polskie siedliska do fundamentów, ze szczególną zajadłością niszcząc katolickie kościoły.

W latach 1943–1945 na Wołyniu i w Małopolsce Wschodniej ukraińscy nacjonaliści wymordowali od 80 do 120 tys. Polaków. Precyzyjna liczba ofiar nie jest możliwa do ustalenia.

Dowiedz się więcej:
https://bit.ly/3P6GZZN
https://bit.ly/3IiRxmq
https://bit.ly/3AxmPUA
https://bit.ly/3RjfX3i

Zapraszamy na portal IPN https://zbrodniawolynska.pl/ w całości poświęcony ludobójstwie na Polakach na Wołyniu.

 

Zaproszenie na spotkanie w sprawie odstraszania wilków

Zapraszamy na spotkanie w dniu 11 lipca 2024 roku o godz. 13:00 w Gminnym Ośrodku Kultury w Wydminach (sala dolna) z dr hab. Sabiną Nowak, prof. Uniwersytetu Warszawskiego, Zakład Ekologii, Wydział Biologii, Prezes Stowarzyszenia dla Natury „Wilk” mającą ponad trzydziestoletnie doświadczenie w badaniach nad wilkami, współautorką publikacji „Po sąsiedzku z wilkami”, zajmująca się również metodami ochrony inwentarza przed wilkami, odszkodowaniami oraz zabieganiem o wsparcie i aktywność władz państwowych w tym zakresie.

Link do strony Stowarzyszenia: https://www.polskiwilk.org.pl/

Publikacje Stowarzyszenia: „Po sąsiedzku z wilkami” oraz „Poradnik ochrony zwierząt hodowlanych przed wilkami” dostępne na stronie: https://www.polskiwilk.org.pl/publikacje

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content