Informacja z realizacji zadania

6 czerwca 2023 r. w ramach realizacji przez Stowarzyszenie „Przyjaciół Radosnych Dzieci” zadania pt. „Twórczy przedszkolak” odbyły się specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci z Przedszkola Miejskiego Nr 4 w Giżycku. Zadanie jest współfinansowane przez Powiat Giżycki.

Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne dla dzieci prowadziła pani Ewa Pikciun, terapeuta pedagogiczny. W zajęciach tego dnia wzięło udział 5 dzieci. Dzieci pracowały przy użyciu maty edukacyjnej „Kodowanie na dywanie”, mini maty do kodowania, GeniBota oraz  ozobota wraz z puzzlami.

Rozwój logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, umiejętności pracy zespołowej, jest ważny już od najmłodszych lat. Kształtowanie kompetencji matematycznych, językowych i społecznych jest znacznie łatwiejsze z wykorzystaniem pomocy dydaktycznej, która dla dziecka jest atrakcyjną grą, a dla nauczyciela profesjonalnym narzędziem dydaktycznym.

GeniBot to niezwykle uniwersalny, wyposażony w wiele funkcji robot edukacyjny do nauki programowania. Z kolei Ozobot to bardzo mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Roboty otwierają dzieciom drzwi do świata informatyki i edukacji STEAM (science, technology, engineeringg, art, maths). Uczą poprzez zabawę i doświadczenie, rozwijają myślenie logiczne i algorytmiczne, przez co rozwijają w dzieciach nawyki myślowe ułatwiające im funkcjonowanie we współczesnym świecie. Puzzle doskonale urozmaicają programowanie z Ozobotem. Dzięki wciągającej zabawie dzieci aktywnie uczą się podstaw programowania rozwijając przy tym kreatywność i logiczne myślenie. Zestaw puzzli o różnych funkcjach (linie proste, zakręty, zawracanie, pauzy, itp.) pozwala na tworzenie skomplikowanych tras i pętli, które musi pokonać Ozobot. Puzzle to doskonałe narzędzie dydaktyczne służące rozwijaniu myślenia strategicznego, rywalizacji z przeciwnikami – grywalizację. Puzzle do Ozobota sprawdzają się zarówno w pracy samodzielnej jak zespołowej, co pozwala również na ćwiczenie kompetencji miękkich. Najmłodsi programiści układając trasy z puzzli ćwiczą precyzję ruchów, ćwiczą ruchy motoryki małej, przez co rozwijają sprawność palców dłoni.

Mata edukacyjna „Kodowanie na dywanie” – mata jest dwustronna, jedna strona to stupolowa kratownica. Czerwone linie dzielą matę na symetryczne części. Osie na macie oznaczone są za pomocą cyfr i liter. Druga strona składa się z 81 kolorowych kół, pogrupowanych kolorystycznie po 9 z każdej barwy. Mata świetnie sprawdza się podczas wprowadzania elementów programowania do zajęć dydaktycznych, jest również idealną pomocą w edukacji matematycznej. Zestaw „Mini mata do kodowania” jest idealnym uzupełnieniem aktywności z wykorzystaniem maty do kodowania „Kodowanie na dywanie”.