Informacje na temat swojego leczenia w zasięgu ręki

15 listopada br. zakończył się w Starostwie Powiatowym w Giżycku już trzeci z kolei dyżur pracownika Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Olsztynie Delegatury w Ełku w sprawie Zintegrowanego Informatora Pacjenta (ZIP). Mobilne stanowisko ZIP cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców powiatu.

Korzyści z posiadania konta w ZIP jest wiele. To m.in. możliwość sprawdzenia historii swojego leczenia od 2008 roku, wykonanych badań oraz przepisanych leków. Każdy znajdzie tam również informacje, ile to wszystko kosztowało, a także na temat tego, czy ma prawo do świadczeń w systemie e-WUŚ. Aby jednak uzyskać dostęp do swojego konta, konieczna jest rejestracja, czyli uzyskanie hasła i loginu. Te wydawane są w oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dla mieszkańców powiatu giżyckiego najbliższa delegatura NFZ znajduje się w Ełku, dlatego też delegatura przy współpracy ze Starostwem Powiatowym w Giżycku zorganizowały w sumie trzy dyżury pracownika delegatury NFZ w Starostwie Powiatowym w Giżycku. Zainteresowanie akcją było bardzo duże. Z mobilnego stanowiska NFZ w Starostwie skorzystało w sumie 468 osób.

Na co dzień hasło i login do konta w ZIP każdy może otrzymać jedynie w punktach i placówkach NFZ od wtorku do piątku w godz. 8.00-16.00, a w poniedziałek w godz. 8.00-18.00:

Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
ul. Żołnierska 16, Olsztyn – tel. (89) 678 77 00.

Delegatura WM OW NFZ w Elblągu
ul. Bema 18, Elbląg – tel. 89 678 77 66.

Delegatura WM OW NFZ  w Ełku
ul. Chopina 15, Ełk  – tel. 89 678 77 99.

Punkt Obsługi Ubezpieczonych WM OW NFZ  w Iławie
ul. Jagiellończyka 16 – tel. 89 648 72 77.

Należy wziąć ze sobą dokument tożsamości, czyli dowód osobisty lub paszport.

 

———————————————————————————————————————-

 

Dowiedz się wszystkiego na temat swojego leczenia!

Co to jest ZIP?
Zintegrowany Informator Pacjenta to ogólnopolski serwis udostępniany przez NFZ wszystkim chętnym od 1 lipca 2013 r.  

ZIP składa się z dwóch części:  

  • ogólnodostępnej,
  • widocznej jedynie dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników, gdzie  można znaleźć m.in. historyczne dane na swój temat gromadzone przez NFZ od  2008 r.

Co znajdziesz w ZIP bez logowania się?

  1. Informacje o systemie opieki zdrowotnej (Twój portal).
  2. Informacje o miejscach udzielania świadczeń w ramach umów podpisanych z  NFZ (Gdzie się leczyć).

Rejestracja w ZIP umożliwi Państwu dostęp do informacji o:

  • uprawnieniach do świadczeń,
  • leczeniu i przepisanych lekach,
  • wysokości środków finansowych przekazanych placówkom medycznym za Państwa leczenie.

Ważne!
Kto może mieć konto w ZIP?
W pierwszym etapie funkcjonowania systemu tylko osoby dorosłe:

  • Ubezpieczone.
  • Ubezpieczające się dobrowolnie.
  • Członkowie rodzin zgłoszeni do ubezpieczenia.
  • Osoby nieubezpieczone, ale mające prawo do świadczeń.
  • Osoby nieubezpieczone, które kiedyś miały prawo do świadczeń.

ZIP W PRZYSZŁOŚCI TO MOŻLIWOŚĆ:

  • zakładania konta dzieciom oraz osobom mającym opiekunów, pełnomocników,
  • zgłaszania do NFZ nieprawidłowości, czyli wykazanych świadczeń, które w rzeczywistości nie miały miejsca,
  • tworzenia i drukowania interesujących nas raportów,
  • sprawdzenia kto, kiedy i jakie składki zdrowotne za nas odprowadził,
  • sprawdzenia, jakich mamy zgłoszonych do ubezpieczenia członków rodziny,
  • składania wniosków o dostęp poprzez e-PUAP i podpis kwalifikowany,
  • a także dostosowanie portalu dla osób niepełnosprawnych.

 Kiedy  zobaczę dane  na temat swojego leczenia? Następnego dnia po załatwieniu formalności w NFZ.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Informacja całodobowa: (89) 627 12 77 lub 800 133 773

www.nfz-olsztyn.pl

www.zip.nfz.gov.pl