Uczniowie ZSZ z wizytą w Instytucie Problemów Jądrowych w Świerku

12 października br. grupa uczniów kl. II Technikum Nr 3 Zespołu Szkół Zawodowych, uczęszczających na koło naukowe z fizyki wzięła udział w zajęciach na terenie Instytutu Problemów Jądrowych w Świerku. Oto relacja z tego wydarzenia:

Udział szkoły w projekcie Archimedes umozliwił po raz drugi naszym uczniom wzięcie udziału   w nietypowej lekcji fizyki, która odbyła się na terenie jedynego działającego w Polsce reaktora jądrowego. Aby dojechać do Świerku /okolice Otwocka musielismy wstać bardzo wczesnie, ponieważ wyjazd zaplanowany został na godzinę 4.30. Jajecznica albo do wyboru naleśniki na śniadanie, które zaserwowano nam w restauracji w Ostrowi Mazowieckiej dodały nam siły do przezycia całodziennej przygody z energią jądrową 🙂
O godzinie 10.00 zameldowalismy się w Instytucie w celu otrzymacia przepustek uprawniających nas do wejscia na teren badań jadrowych,a następnie wysłuchaliśmy dwóch wykładów na temat fal elektromagnetycznych i promieniotwórczości.Szególnie interesujące było spotkanie z panią magister Ewą Droste, która dzięki wrodzonej charyzmie przykuła uwagę słuchaczy oraz zaopatrzyła nas w rożnorodne materiały naukowe min prezentację Wszechświat.
Druga częsć pobytu w Instytucie spędziliśmy na zwiedzaniu reaktora jadrowego Maria, naszym przewodnikiem był pan prof. dr hab. Ludwik Dobrzyński, który zapoznał nas z budowa i funkcjonowaniem reaktora. Dowiedzieliśmy się , iż reaktor jest wykorzystywany jest do badań i produkcji izotopów promieniotwórczych wykorzystywanych w medycynie i eksportowanych min. do USA.
Po smacznym obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną napromieniowani pozytywną energią :):):)

Opiekun wycieczki: Agnieszka Potomska
Uczniowie biorący udział w wyjezdzie: Michał Gajewski, Maciej Jacewicz, Barbara Kalata, Karolina Kuna, Marta Lis, Mateusz Łukaszewicz, Michał Malich, przemysław Rakowski, Weronika Sawoń, Krzysztof Patryk Stefaniuk, Łukasz władysław Stępień, Arkadiusz Wysocki.