Utrudnienia w ruchu pojazdów w okolicy Twierdzy Boyen w związku z organizacją wyścigów kolarskich

W związku z organizacją imprezy „Milko Mazury MTB Etap 6 Giżycko – Bitwa o Twierdzę Boyen” , która odbędzie się w dniach 14-15 sierpnia 2022 roku w Giżycku, Stowarzyszeniu „Luz Grupa” zostało wydane zezwolenie  na korzystanie z dróg w sposób szczególny w celu zorganizowania imprezy promocyjno-sportowej- wyścigi kolarskie.

Trasa w postaci pętli:

• Start i meta zlokalizowana w Parku Rogera Goemaer’a przy ulicy Św. Brunona w Giżycku. Następnie trasa wyścigu prowadzi w kierunku ulicy Św. Brunona i dalej ulicą Św. Brunona prowadzi w kierunku wzgórza Brunona.
  • Po około 200 metrach trasa skręca w lewo w tereny zielone i dalej terenami zielonymi prowadzi w kierunku Twierdzy Boyen. Następnie trasa poprowadzona zostanie w kierunku Bramy Giżyckiej, po czym skręca w prawo i prowadzi drogą szutrową wzdłuż murów Twierdzy.
  • Na wysokości Bramy Kętrzyńskiej skręca w prawo i prowadzi wzdłuż drogi krajowej nr 59. Następnie trasa wije się po terenach leśnych pomiędzy Twierdza Boyen, Torem Motocrossowym, a ulicą św. Brunona.
  • W żadnym momencie nie wchodzi na drogę, czy chodnik. Dalej ścieżką wewnątrz lasu poprowadzoną wzdłuż drogi krajowej nr 59, w odległości ok.4 metrów od ustawionej w lesie granicy pasa drogowego. Następnie ścieżką leśną wzdłuż ogrodzenia Stadionu Miejskiego MOSiR. Dalej trasa prowadzi parkiem wzdłuż ulicy Moniuszki w stronę Twierdzy Boyen. Następnie trasa skręca w lewo i dalej prawym pasem ulicy Moniuszki prowadzi w kierunku kanału giżyckiego.
  • Na wysokości Parku Goemaer’a trasa skręca w prawo, przecina chodnik i dalej drogą szutrową prowadzi do mety.