8.4 C
Giżycko
14 maja 2025

Wigilijne spotkanie w 15 Giżyckiej Brygadzie Zmechanizowanej

W dniu wczorajszym (17.12 br.) odbyło się uroczyste spotkanie opłatkowe w Klubie Garnizonowym 15 Giżyckiej Brygady Zmechanizowanej. Powiat Giżycki reprezentowali m.in.: Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski, Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński, Przewodnicząca Rady Powiatu Monika Łępicka-Gij oraz Członek Zarządu Powiatu Beata Kurowicka.
Spotkanie było pełne ciepła, tradycji i wspólnoty. Przy świątecznym stole uczestnicy podzielili się opłatkiem oraz złożyli życzenia.
To wyjątkowe spotkanie przypomniało, że nawet w codziennej służbie ważne są momenty bliskości i wspólnego świętowania.

informacja: 15GBZ
zdjęcia: szer. Aneta Lewoń

Zdarzenia na terenie powiatu giżyckiego związane z wczorajszą pogodą

16 grudnia 2024 roku PSP w Giżycku zanotowała 36 interwencji. Większość związana była z usuwaniem powalonych drzew – 32 zdarzenia. Skutkiem wczorajszej aury był również brak zasilania w energię elektryczną wielu gospodarstw. Dwa zdarzenia, w których działali strażacy związane były z dostarczeniem agregatów prądotwórczego dla chorych, w celu podtrzymania aparatury utrzymującej funkcje życiowe.
Podczas korzystania z agregatów prądotwórczych należy zachować szczególną ostrożność oraz zapewnić im odpowiednie warunki pracy. Bezwzględnie takie urządzenia muszą pracować na zewnątrz pomieszczeń oraz należy dbać by spaliny nie miały możliwości narażać użytkowników. Taka sytuacja miała miejsce w jednym z obiektów w którym ze względu na brak energii elektrycznej uruchomiono właśnie agregat prądotwórczy. Urządzenie umieszczono w pomieszczeniu piwnicznym, gdzie nie było odpowiedniej wentylacji. Skutkiem tego było przedostawanie się spalin na wyższe kondygnacje, gdzie przebywali ludzie. Obecna w budynku czujka tlenku węgla spełniła swoją rolę i w porę ostrzegła użytkowników o zagrożeniu.
W działania zaangażowane były siły KP PSP Giżycko wraz z OSP powiatu giżyckiego (Jeziorowskie, Kruklanki, Miłki, Ryn, Spytkowo, Sterławki Wielkie, Wydminy, Wojskowa Straż Pożarna).
Informacja i zdjęcia: PSP Giżycko.

Nabór wniosków w ramach programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2025

Uprzejmie informujemy, że Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosił nabór do programów na zadania przeznaczone do realizacji w roku 2025.

Są to m.in. programy realizowane przez Departament Dziedzictwa Kulturowego za Granicą
i Miejsc Pamięci: „Groby i cmentarze wojenne w kraju” (budżet 5 100 000 zł) oraz „Miejsca pamięci i trwałe upamiętnienia w kraju” (budżet 5 100 000 zł).

O dofinansowanie mogą ubiegać się samorządowe instytucje kultury, których organizatorzy nie zawarli umowy o współprowadzeniu z Ministrem KiDN; jednostki samorządu terytorialnego; organizacje pozarządowe; uczelnie publiczne i uczelnie niepubliczne; kościoły i związki wyznaniowe oraz ich osoby prawne, sprawujące opiekę nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz nad miejscami pamięci narodowej.

Nabór do ww. programów rozpoczął się 13 grudnia 2024 r. i zakończy się 14 stycznia 2025 r.

W ramach jednego z programu wnioskodawca może złożyć maksymalnie dwa wnioski, a możliwa kwota uzyskania dofinansowania każdego z nich wynosi od 10 000 zł do 300 000 zł.

Wnioski wraz z obowiązkowymi załącznikami należy składać wyłącznie za pośrednictwem Systemu Obsługi Programów MKiDN (SOP) https://sopprogramy.mkidn.gov.pl/site/login

Szczegółowy zakres kwalifikujących się zadań, limity finansowe warunkujące uzyskanie dofinansowania, wykaz kosztów kwalifikowanych, kryteria oceny wniosków oraz pozostałe wymogi warunkujące udział w tegorocznym naborze określa regulamin i specyfikacja.

Więcej informacji: https://www.gov.pl/web/kultura/programy-2025

 

 

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do oddania w dzierżawę

WG.6845.1.2024

Giżycko, dnia 13.12.2024 r.

 

WYKAZ NIERUCHOMOŚCI PRZEZNACZONEJ DO ODDANIA W DZIERŻAWĘ

Na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, w związku z Zarządzeniem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego Nr 400 z dnia 3 grudnia 2024 roku, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa, przeznaczonej do oddania w dzierżawę na okres kolejnych 10 lat, w trybie bezprzetargowym:

1. Położenie nieruchomości: Gmina Wydminy, Obręb: 0018 Wężówka

2. Oznaczenie nieruchomości według ewidencji gruntów: działka 212/2

3. Opis nieruchomości: Nieruchomość opisana jest w operacie ewidencji gruntów i budynków jako Ws, czyli grunty pod wodami powierzchniowymi stojącymi, Jezioro Czarne.

4. Powierzchnia nieruchomości: 3,6733 ha

5. Oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej: OL1G/00042626/5

6. Przeznaczenie nieruchomości w mpzp: Nieruchomość nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.

7. Przeznaczenie nieruchomości: Nieruchomość przeznaczona jest do oddania w dzierżawę, w trybie bezprzetargowym, na okres 10 lat, w celu rekreacyjnym – amatorski połów ryb przy użyciu wędek.

8. Wysokość czynszu dzierżawnego: Czynsz ustala się na kwotę netto 1576,00 zł plus podatek VAT 23%, w kwocie 362,48 zł.

9. Termin wnoszenia opłat: Opłaty za dany rok wnosi się w terminie do dnia 31 marca każdego roku.

10. Zasady aktualizacji opłat: Wysokość czynszu dzierżawnego podlega corocznej waloryzacji w oparciu o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za poprzedni rok, ogłaszany przez Prezesa GUS. W przypadku gdy wystąpi zjawisko deflacji, czynsz dzierżawny nie będzie podlegać waloryzacji.

Niniejszy wykaz podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al. 1 Maja 14, a także zamieszczeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Giżycku (www.bip.powiatgizycki.pl), oraz zamieszczeniu na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Giżycku (www.powiatgizycki.pl), na okres 21 dni, tj. od dnia 13 grudnia 2024 roku do dnia 3 stycznia 2025 roku.

 

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

 

Podsumowanie projektu „Rusz się z AZS-em”

Akademicki Związek Sportowy COSA Oddział w Wilkasach zakończył tegoroczną edycję projektu pn. „RUSZ SIĘ z AZS-em”, realizowanego dzięki wsparciu finansowemu ze środków Powiatu Giżyckiego.

Projekt skierowany był do osób zamieszkujących na terenie powiatu giżyckiego, w wieku 40-70 lat, które zmagają się z brakiem ruchu a w konsekwencji problemem otyłości i/lub posiadają objawy schorzeń układu kostno-stawowego. W ramach realizacji projektu osoby zakwalifikowane mogły skorzystać z:
– 2 analiz składu i masy ciała (na początku i po zakończeniu realizacji),
– indywidualnego spotkania z fizjoterapeutą,
– spotkania z doradcą dietetycznym,
– 20 zabiegów fizjoterapeutycznych,
– 10 godzin zajęć ruchowych na siłowni,
– 4x zajęć „AQUA FIT MED”,
– 2x zajęć „ZDROWY KRĘGOSŁUP”.

W edycji 2024 wzięło udział 30 osób, które skorzystało w sumie z 600 zabiegów fizjoterapeutycznych w tym:
– elektroterapii – 140 zabiegów,
– masażu uciskowego BOA (presoterapii) – 60 zabiegów,
– masażu Aquavibron – 90 zabiegów,
– pola magnetycznego – 130 zabiegów,
– hydroterapii – 120 zabiegów,
– fonoforezy – 20 zabiegów,
– kritorapii – 40 zabiegów.

Na zakończenie uczestnicy otrzymali zalecenia dietetyczne w zakresie zdrowego odżywiania oraz zdrowego trybu życia wraz z instruktażem ćwiczeń do wykonywania samodzielnie.

 

Źródło informacji: Akademicki Związek Sportowy COSA Oddział w Wilkasach

Kiermasz Bożonarodzeniowy w SOSW

12 grudnia br. w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Giżycku odbył się Kiermasz Bożonarodzeniowy. Kiermasz odwiedził Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski. Wszyscy włożyli wiele pracy i serca w jego przygotowanie. Podczas kiermaszu można było zakupić przepiękne dekoracje i słodkości na święta.

 

Źródło informacji: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Brzechwy w Giżycku

 

 

 

 

Dyżury aptek w Powiecie Giżyckim w 2025 roku

28 listopada br. Zarządu Powiatu w Giżycku przyjął uchwałę Nr 63.2024  w sprawie wyznaczenia apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów w porze nocnej i dyżurów w dni wolne od pracy.

Dyżury od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r. pełnić będzie tylko jedna apteka – Apteka Przyjazna, ul. T. Kościuszki 25A i 25B, 11-500 Giżycko, według następującego harmonogramu:

1) dyżury w porze nocnej (2 godziny):

    a) od poniedziałku do piątku w godzinach 21:00-23:00,

    b) w soboty i niedziele w godzinach 20:00-22:00,

    c)  święta (1 stycznia, 6 stycznia, 20 kwietnia, 21 kwietnia, 1 maja, 3 maja, 8 czerwca, 19 czerwca, 15 sierpnia, 1 listopada, 11 listopada, 25 grudnia, 26 grudnia) w godzinach 19:00-21:00,

oraz

2) dyżury w dni wolne od pracy (4 godziny), tj. święta (1 stycznia, 6 stycznia, 20 kwietnia, 21 kwietnia, 1 maja, 3 maja, 8 czerwca, 19 czerwca, 15 sierpnia, 1 listopada, 11 listopada, 25 grudnia, 26 grudnia) w godzinach 14:00-18:00.

 

PRZYKŁAD:

Jak będzie wyglądała praca aptek w święta w 2025 r.? (1 stycznia, 6 stycznia, 20 kwietnia, 21 kwietnia, 1 maja, 3 maja, 8 czerwca, 19 czerwca, 15 sierpnia, 1 listopada, 11 listopada, 25 grudnia, 26 grudnia)

9:00 – 14:00 godziny pracy Apteki Nowa przy ul. Wodociągowej 15A w Giżycku

14:00 – 18:00 – dyżur w dzień wolny od pracy – APTEKA PRZYJAZNA przy ul. T. Kościuszki 25A i 25B w Giżycku

19:00 – 21:00 – dyżur w porze nocnej – APTEKA PRZYJAZNA przy ul. T. Kościuszki 25A i 25B w Giżycku

 

Godziny pracy aptek w 2025 roku:

Mistrzostwa Powiatu w Siatkówce Chłopców Szkół Ponadgimnazjalnych

W hali sportowej Zespołu Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu rozegrano Mistrzostwa Powiatu w Siatkówce Chłopców Szkół Ponadgimnazjalnych. Do współzawodnictwa zgłosiło się 5 zespołów reprezentujących: I Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Kętrzyńskiego, II Liceum Ogólnokształcące im. Gustawa Gizewiusza, Zespół Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu, Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych im. Komisji Edukacji Narodowej oraz Zespół szkół Zawodowych.

W rywalizacji „każdy z każdym” najlepsi okazali się siatkarze I LO, za nimi ZSEiI, II LO, ZSKSiA oraz ZSZ.

Wszystkim zespołom gratulujemy!

informacja i zdjęcia: Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych.

Finał Powiatowego Przeglądu Wokalnego – ŚPIEWADŁO 2024.

Za nami kolejny (26) finał Powiatowego Przeglądu Wokalnego – ŚPIEWADŁO. 7 grudnia 2024 r. od godz. 9.00  na scenie Giżyckiego Centrum Kultury prezentowali się laureaci eliminacji gminnych przeprowadzonych w Giżycku, Kruklankach, Miłkach, Rynie, Wilkasach i Wydminach. Powołane przez organizatora jury wysłuchało i oceniło wykonawców, biorąc pod uwagę walory głosowe, muzykalność, ruch sceniczny, wartość artystyczną repertuaru oraz sposób interpretacji.

W tegorocznym Finale ŚPIEWADŁA udział wzięło 16 solistek i jeden solista oraz 10 zespołów wokalnych w tym 3 muzykujące rodziny.

Organizatorem Przeglądu był Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych w Giżycku przy udziale: Giżyckiego Centrum Kultury, Regionalnego Parku Edukacji Kultury i Turystyki w Rynie, Biblioteki i Ośrodka Kultury w Kruklankach, Ośrodka Kultury w Miłkach, Gminnego Ośrodka Kultury i Rekreacji w Wilkasach, Gminnego Ośrodka Kultury w Wydminach oraz Centrum Animacji KOA.

Serdecznie dziękujemy i zapraszamy za rok.

WYNIKI:

Soliści 10 – 12 lat

1 miejsce Maja  Dziczek

2 miejsce Zuzanna Czerwińska

3 miejsce Oliwia Zawadka

Soliści 13 – 16 lat

1 miejsce Michalina Andrzejczyk

2 miejsce Anita Fijałkowska

3 miejsce Amelia Somionka

Soliści powyżej 16 lat

1 miejsce Amelia Kuczyńska

2 miejsce Magdalena Gosztkowska

3 miejsce Barbara Somionka

Zespoły 10 – 12 lat

1 miejsce Trio Fantazja

2 miejsce Extrime Kids

3 miejsce Pszczoły

Zespoły 13 – 16 lat

1 miejsce Złote Nutki

2 miejsce ROSE

Zespoły powyżej 16

1 miejsce Kaprys

Muzykujące Rodziny

1 miejsce Rodzina Somionka

2 miejsce Rodzina Zawadka

3 miejsce Pretty Girls

informacja i zdjęcia: Powiatowy Zespół Obsługi Szkół i Placówek Oświatowych

komunikaty Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Giżycku dotyczące jakości wody

Poniżej przedstawiamy komunikaty Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Giżycku dotyczące jakości wody z wodociągu publicznego Upałty Małe oraz Sterławki Średnie.

Aktualizacje komunikatów zamieszczane będą na stronie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Giżycku: https://www.gov.pl/web/psse-gizycko/komunikaty-dotyczace-jakosci-wody

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

STAROSTA GIŻYCKI
11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14

Giżycko, dnia 6 grudnia 2024 roku

WG.6840.2.6.2024

Wykaz

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

            Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych na podstawie art. 198g, art. 198h ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.):

  1.  Położenie: gmina Ryn, obręb 0015 Sterławki Wielkie.
  2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: działka numer 56/1 o powierzchni 0,0205 ha i działka numer 56/2 o powierzchni 0,0209 ha.
  3. Numer księgi wieczystej: OL1G/00010509/6.
  4. Opis nieruchomości: nieruchomość zabudowana, budynkiem gospodarczym oraz drogą dojazdową, która zabudowana jest schodami oraz tarasem budynku hotelowo – zajazdowego.
  5. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość nie jest objęta zapisami obowiązującego planu  zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Ryn uchwalonego Uchwała nr XLI/349/14 z dnia 27 sierpnia 2014 r. posiadają przeznaczenie: teren mieszkaniowy jednorodzinny i zagrodowy. Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej.
  6. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie bezprzetargowym.
  7. Cena sprzedaży: Oszacowana wartość prawa własności gruntu wynosi 7 470,00 zł. Cenę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na własność ustalono na podstawie art. 198h ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Cena sprzedaży nieruchomości wynosi: 4 482,00 zł brutto (słownie: cztery tysiące czterysta osiemdziesiąt dwa zł 00/100).

Uwagi:

  1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
  2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
  3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr 87 429 17 57 wew. 31.


Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

STAROSTA GIŻYCKI
11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14

Giżycko, dnia 9 grudnia 2024 roku

WG.6840.2.5.2024

Wykaz

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

             Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych na podstawie art. 198g, art. 198h ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.):

  1.  Położenie: gmina Kruklanki, obręb 0005 Jeziorowskie.
  2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości:
    1) działka numer 2/51 o powierzchni 0,8006 ha;
    2) działka numer 2/35 o powierzchni 0,0483 ha;
  1. Numer księgi wieczystej: OL1G/00050705/2.
  2. Opis nieruchomości: nieruchomość zabudowana, m.in. dwoma budynkami gospodarczymi jednokondygnacyjnymi w zawartej zabudowie o pow. zabudowy 87,00 m2 i 19,00 m2.
  3. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość nie jest objęta zapisami obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego. Dla nieruchomości wydano decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu przez Wójta Gminy Kruklanki nr 17/2022 z dnia 24 października 2023 r. ustalającej warunki zabudowy polegającej na rozbudowie ośrodka wczasowego na działkach nr: 2/51, 2/35, 2/43 i części działki nr 215. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kruklanki uchwalonego Uchwałą nr XIV/89/200 z dnia 25 lutego 2000 r. dz. Nr 2/51 i 2/43 opisana jest jako teren usług turystycznych i zabudowy letniskowej. Nieruchomość przylega w sąsiedztwie jeziora Gołdopiwo. Nieruchomość nieogrodzona i niezagospodarowana. Nieruchomość posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej natomiast dz. nr geod.: 2/35 posiada dostęp do drogi publicznej przez działkę nr geod.: 2/51.
  4. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie bezprzetargowym
  5. Cena sprzedaży:
    1) Oszacowana wartość prawa własności gruntu opisanego w pkt 2 ppkt 1) wynosi 715 810,00 zł. Cenę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na własność ustalono na podstawie art. 198h ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Cena sprzedaży nieruchomości wynosi: 429 486,00 zł brutto (słownie: czterysta dwadzieścia dziewięć tysięcy czterysta osiemdziesiąt sześć zł 00/100).
    2) Oszacowana wartość prawa własności gruntu opisanego w pkt 2 ppkt 2) wynosi 41 510,00 zł. Cenę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na własność ustalono na podstawie art. 198h ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Cena sprzedaży nieruchomości wynosi: 24 906,00 zł brutto (słownie: dwadzieścia cztery tysiące dziewięćset sześć zł 00/100).

Uwagi:

  1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
  2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
  3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr 87 429 17 57 wew. 31.

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

STAROSTA GIŻYCKI
11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14

Giżycko, dnia 9 grudnia 2024 roku

WG.6840.1.4.2024

Wykaz

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych

    Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych na podstawie art. 198g, art. 198h ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.):

  1.  Położenie: gmina Kruklanki, obręb 0005 Jeziorowskie.
  2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: działka numer 2/49 o powierzchni 0,2177ha.
  3. Numer księgi wieczystej: OL1G/00050704/5.
  4. Opis nieruchomości: nieruchomość zabudowana, budynkiem gospodarczym jednokondygnacyjnymi.
  5. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość nie jest objęta zapisami obowiązującego planu  zagospodarowania przestrzennego. W studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kruklanki uchwalonego Uchwałą nr XIV/89/200 z dnia 25 lutego 2000 r. dz. nr 2/49 opisana jest jako teren usług turystycznych i zabudowy letniskowej. Nieruchomość przylega w sąsiedztwie jeziora Gołdopiwo. Nieruchomość nieogrodzona i niezagospodarowana. Nieruchomość posiada dostęp do drogi publicznej przez działkę nr geod.: 2/50.
  6. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie bezprzetargowym.
  7. Cena sprzedaży: Oszacowana wartość prawa własności gruntu wynosi 183 900,00 zł. Cenę sprzedaży prawa użytkowania wieczystego na własność ustalono na podstawie art. 198h ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. Cena sprzedaży nieruchomości wynosi: 137 925,00 zł brutto (słownie: sto trzydzieści siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia pięć zł 00/100).

Uwagi:

  1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
  2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
  3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr 87 429 17 57 wew. 31.

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

Wykaz nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym

STAROSTA GIŻYCKI
11-500 Giżycko, Aleja 1 Maja 14

Giżycko, dnia 9 grudnia 2024 roku

WG.6840.1.2.2024

Wykaz

nieruchomości przeznaczonej do sprzedaży w trybie bezprzetargowym

             Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145) Starosta Giżycki, wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej, podaje do publicznej wiadomości wykaz nieruchomości stanowiącej własność Skarbu Państwa przeznaczonej do zbycia w trybie bezprzetargowym na podstawie art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.)

  1. Położenie: gmina Kruklanki, obręb Kruklanki.
  2. Numer geodezyjny i powierzchnia nieruchomości: działka numer 396/3 o powierzchni 0,0232 ha.
  3. Numer księgi wieczystej: OL1G/00043028/0.
  4. Opis nieruchomości: Nieruchomość opisana w operacie szacunkowym jako nieruchomość gruntowa niezabudowana stanowiąca jedną działkę geodezyjną numer 369/3 o powierzchni 0,0232 ha. Działka ma kształt regularny – zbliżony do prostokąta. Działka jest niezabudowana, ogrodzona i zadbana. Posiada bezpośredni dostęp do drogi publicznej tj. ul. Lipowej (droga gminna o nr ewid. dz. 396/2 ). Działka oznaczona w ewidencji gruntów jako użytek – B.
  5. Przeznaczenie w mpzp: nieruchomość nie jest objęta zapisami obowiązującego planu  zagospodarowania przestrzennego, nie wydano dla niej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Tereny objęte studium  uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kruklanki, określające obszar rozwoju działalności produkcyjnej.
  6. Forma sprzedaży: nieruchomość przeznaczona do zbycia w trybie bezprzetargowym na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej, oznaczonej nr geod.: 396/2, obręb Kruklanki.
  7. Cena sprzedaży: 17 300,00 zł netto (słownie: siedemnaście tysięcy trzysta zł 00/100) plus obowiązujący podatek VAT.

Uwagi:

  1. Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.
  2. Wykaz wywiesza się na okres 21 dni.
  3. Bliższych informacji w powyższej sprawie można uzyskać w starostwie Powiatowym w Giżycku, Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami, ul. Gen. J. Zajączka 2, pokój nr 109A lub pod nr 87 429 17 57 wew. 31.

Z up. Starosty
Piotr Czerep
Naczelnik Wydziału Geodezji
i Gospodarki Gruntami

Giżycki ZAZ ma 20 lat!

W dniu dzisiejszym (6.12 br.) miała miejsce wyjątkowa uroczystość – Jubileusz 20-lecia działalności Zakładu Aktywności Zawodowej w Giżycku. Podczas uroczystości przedstawiono poszczególne pracownie ZAZ a następnie pracownicy ZAZ wykonali piosenkę.

Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski wraz z Wicestarostą Giżyckim Mateuszem Sierońskim złożyli dyrektorowi i pracownikom ZAZ serdeczne gratulacje i życzenia z okazji pięknego jubileuszu. Życzenia złożył również Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król oraz Wicemarszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego Katarzyna Sobiech, która wręczyła Dyrektorowi ZAZ Ryszardowi Wojciechowi Chodakowskiemu Odznakę Honorową za Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego przyznaną przez Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego Zakładowi Aktywności Zawodowej w Giżycku. O współpracy z Zakładem Aktywności Zawodowej wypowiadały się następujące osoby: m.in. Barbara Grąziewicz-Chludzińska – Prezes Fundacji Dziedzictwo Nasze z Węgorzewa, Wacław Strażewicz – Radny Rady Powiatu w Giżycku, gen. dyw. Norbert Iwanowski, Katarzyna Sobiech – Wicemarszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Radosław Król – Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Ewa Ostrowska – Burmistrz Giżycka, Mateusz Szkaradziński – Dyrektor Oddziału PFRON w Olsztynie, Zbigniew Piestrzyński – Dyrektor PCPR w Giżycku, Piotr Kubarewicz – kierownik ZAZ w Biskupcu oraz ppłk Tomasz Koprowski.

Życzenia w formie video przekazali: Maciej Wróbel – Poseł na Sejm RP, Jolanta Piotrowska – Senator RP, gen. broni dr Piotr Błazeusz, gen. bryg. dr inż. Grzegorz Kaliciak.

Był tort, życzenia i wspólne zdjęcie.

Zakład powstał 1 grudnia 2004 r. jako jednostka organizacyjna Powiatu Giżyckiego na potrzeby osób ze znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności. Celem ZAZ jest zatrudnianie oraz przygotowanie osób z niepełnosprawnościami do życia w otwartym środowisku, a także pomoc w realizacji samodzielnego i aktywnego życia na miarę indywidualnych możliwości oraz potrzeb. Osoby z niepełnosprawnościami mogą się realizować w pracowniach tj. stolarnia, krawiectwo, rękodzieło, pralnia i magiel.

20-letnia historia giżyckiego ZAZ pokazuje, iż jest on zakładem potrzebnym, stwarzającym osobom z niepełnosprawnościami szansę na godne i niezależne życie, aktywność zawodową, integrację społeczną, codzienną fizjoterapię, samodzielność, zaradność życiową, aktywne życie, pokonywanie własnych barier i ograniczeń oraz poznawanie świata. Osoby z niepełnosprawnościami pozbawione możliwości pracy na otwartym rynku, dostają tu pewną szansę. Jedynym warunkiem jest chęć i motywacja do aktywności.

Zakład Aktywności Zawodowej w Giżycku stał się znaną wizytówką Powiatu Giżyckiego. Wyroby ZAZ prezentowane są miedzy innymi na różnych stoiskach i jarmarkach, zarówno w kraju jak i zagranicą. Potwierdzeniem dobrego wizerunku i bardzo dobrej pracy na rzecz osób z niepełnosprawnościami są liczne nagrody i wyróżnienia, a w tym: 2 miejsce w konkursie „Lodołamacze 2008” i 1 miejsce w konkursie „Lodołamacze 2022” organizowanym przez Fundację Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych FAZON, Laur „Najlepszym z Najlepszych” przyznany przez Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego oraz Odznaka Honorowa za Zasługi dla Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Życzymy Panu Dyrektorowi i każdemu pracownikowi z osobna wielu sukcesów w pracy zawodowej, spełnienia marzeń i planów, a przede wszystkim zdrowia, szczęścia oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym.

 

Fot. Starostwo Powiatowe w Giżycku / KM, KGW

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Giżycku poszukuje lekarzy

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Giżycku poszukuje do współpracy /elastyczny czas pracy/ lekarzy ze specjalizacją przynajmniej I stopnia z  dziedziny:

– OKULISTYKI
– PEDIATRII
– PSYCHIATRII
– LARYNGOLOGII
– OPIEKI  PALIATYWNEJ
– ORTOPEDII
– NEUROLOGII
– CHORÓB WEWNĘTRZNYCH
– KARDIOLOGII

Więcej  informacji   można  uzyskać  telefonicznie    pod  numerem telefonu  087-428-38-79 lub bezpośrednio u Przewodniczącej Zespołu Magdaleny Szafnik w siedzibie zespołu: ul. Smętka 5, 11-500 Giżycko w godzinach od 7.00-15.00.

5 grudnia – Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

Z tej okazji dziękujemy wolontariuszkom i wolontariuszom za bezinteresowną pracę i ogromne zaangażowanie. Wasza pasja do pomagania sprawia, że świat staje się lepszym miejscem dla nas wszystkich.  Dzięki Wam nasza społeczność doświadcza pozytywnych zmian, a ludzie odnajdują wsparcie w trudnych chwilach. Wszystkim wolontariuszom życzymy nieustającego entuzjazmu, radości płynącej z niesienia pomocy oraz setek uśmiechów tych, którym pomagacie.

Gdy bezinteresownie poświęcasz swój czas, siły i energię dla innych istot – jesteś wolontariuszem.

Gdy przekazujesz swój trud i umiejętności po to, żeby komuś żyło się lepiej – jesteś wolontariuszem.

Gdy nie czekając na wdzięczność, niesiesz pomoc i wspierasz – jesteś wolontariuszem.

Gdy starasz się zmieniać okrutny świat, gdy dzięki tobie ktoś się uśmiecha i cieszy, jest syty i ogrzany – jesteś wolontariuszem.

Gdy pozostawiasz na ziemi dobry ślad, chociaż nikt o tym nie wie i nigdy ci nie podziękuje – jesteś wolontariuszem.

wolontariat

Plan Zimowego Utrzymania Dróg Powiatowych w sezonie zimowym 2024/2025

Zapraszamy do zapoznania się z „Planem Zimowego Utrzymania Dróg Powiatowych w Powiecie Giżyckim w sezonie zimowym 2024/2025”.

 

Szczegółowe informacje: https://zdpgizycko.pl/zimowe-utrzymanie-drog/

 

 

 

 

Realizacja jesiennej edycji projektu „Rusz się z AZS-em”

Do końca listopada br. trwała realizacja indywidualnego programu zabiegów fizjoterapeutycznych i ćwiczeń fizycznych pod kontrolą fizjoterapeuty i doradcy żywieniowego w ramach realizacji przez Akademicki Związek Sportowy COSA Oddział w Wilkasach jesiennej edycji projektu pn. „RUSZ SIĘ z AZS-em”. Zadanie jest współfinansowane ze środków budżetowych Powiatu Giżyckiego.

 

Źródło informacji: Akademicki Związek Sportowy COSA Oddział w Wilkasach

 

 

Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami ustanowiony w 1992 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych.

Celem obchodów tego święta jest przybliżenie społeczeństwu problemów, z jakimi na co dzień mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, jest również doskonałą okazją, by zwiększać świadomość społeczeństwa w zakresie funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami, a przede wszystkim zwrócić uwagę na potrzebę integracji i współistnienia tej grupy społecznej z resztą społeczeństwa.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami składamy wszystkim osobom z niepełnosprawnościami, ich rodzinom i opiekunom życzenia dobrego zdrowia, radości, wyrozumiałości, wielu sił do pokonywania przeciwności i trudności dnia codziennego oraz wytrwałości i odwagi w realizacji marzeń i planów.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Przejdź do treści