22.3 C
Giżycko
21 czerwca 2025
Strona główna Blog Strona 91

Zakończenie projektu „TIK-amy z kulturą w sieci”

13 stycznia 2023 r. w I Liceum Ogólnokształcącym w Giżycku odbyło się oficjalne zakończenie projektu „TIK-amy z kulturą w sieci: I LO z Giżycka poznaje podstawy technologii komunikacyjno-informacyjnych i przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu swojej kadry i młodzieży”, w ramach programu Erasmus + krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności uczniów i kadry w edukacji szkolnej. W uroczystości wzięli udział: Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski, ekspert TIK Pan Antonios Karatzios, opiekun Projektu z ramienia Izby Polsko-Greckiej Pani Barbara Geresz, księgowa projektu Pani Kinga Mułyk, koordynatorzy projektu: Panie Mariola Plaugo i Agnieszka Łobodzińska. Uczestnicy projektu przedstawili prezentację, która podsumowała działania w ramach projektu oraz mobilność w Grecji. Przyjęte w projekcie cele i założenia, zostały w pełni zrealizowane. Po prezentacji Starosta wręczył uczestnikom projektu certyfikaty i pogratulował owocnej pracy podczas trwania projektu.

 

 

Źródło informacji: I Liceum Ogólnokształcące w Giżycku

Zapraszamy na szkolenie z logiki projektowej

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzony przez Stowarzyszenie Adelfi zaprasza na bezpłatne szkolenie pt. „Pisanie projektów krok po kroku, czyli logika projektowa”, które odbędzie się w dniach 28-29 stycznia 2023 r. w Gołdapi.

Temat szkolenia: „Pisanie projektów krok po kroku, czyli logika projektowa”

Trenerka: Urszula Trubacz

Termin: 28-29 stycznia (sobota i niedziela)

Miejsce: 19-500 Gołdap, ul. Promenada Zdrojowa 7 (Ośrodek konferencyjno-szkoleniowy OHP)

Godziny szkolenia: 28-29.01 w godz. 9:00 – 16:00 (z przerwami)

Zakres tematyczny szkolenia: W programie szkolenia blok o diagnozie, celach i rezultatach, działaniach, budżecie i harmonogramie – czyli wszystko to, co do napisania dobrego „technicznie” projektu jest niezbędne.

Grupa odbiorców szkolenia: Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, w tym działaczy organizacji pozarządowych, które zastanawiają się nad własną działalnością w obszarze ekonomii społecznej. Zapraszamy również osoby bezrobotne i grupy nieformalne, które szukają swojej drogi zarobkowej, chciałyby rozpocząć działalność gospodarczą lub chcą się dowiedzieć więcej o ekonomii społecznej.

Rekrutacja: Aby się zgłosić należy do dnia 23 stycznia br.  (do godz. 10:00) wysłać formularz zgłoszeniowy dostępny poniżej:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc1LjPpy7xTo72Bv4dWcCjx1RsP04mIzoNJciZu7hnZNw7wRg/viewform?usp=sf_link

O udziale w szkoleniu decyduje potwierdzenie od Organizatora.

Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Organizator zapewnia materiały szkoleniowe oraz wyżywienie.

W razie dodatkowych pytań lub niejasności związanych ze szkoleniem prosimy o kontakt
z Kamilą Guzewicz tel. 796-373-811 lub Dorotą Gutowską, tel. 798-349-266.

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w szkoleniach (aktualizacja 03.2021) [pobierz]

 

Znak jakości „Srebrnej Szkoły 2023″ dla I LO w Giżycku

Już po raz 25. Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” przygotowała ogólnopolski Ranking Liceów i Techników. Szkoły ogólnokształcące zdobywają punkty w oparciu o osiągnięcia w olimpiadach (25%), wyniki maturalne z przedmiotów obowiązkowych (35%) oraz dodatkowych (45%). Na listę „Perspektyw” trafiają tylko najlepsze szkoły w Polsce, którym – w zależności od zajętego miejsca – przyznawane jest prawo do posługiwania się znakiem złotej, srebrnej lub brązowej tarczy. Prawo do noszenia złotej, srebrnej i brązowej tarczy stanowi przede wszystkim rzetelną informację dla rodziców i uczniów, stojących przed decyzją wyboru dalszej drogi edukacji.

I Liceum Ogólnokształcące im. Wojciecha Kętrzyńskiego w Giżycku w 2023 roku znalazło się w czołówce klasyfikacji krajowej (393 miejsce na 1000 wyróżnionych placówek ogólnokształcących) oraz na zaszczytnej 9 pozycji w województwie warmińsko-mazurskim. Ma również prawo do posługiwania się znakiem srebrnej tarczy.

Więcej informacji na stronie www.perspektywy.pl

 

 

 

Ratownicy MOPR w Giżycku podsumowali 2022 rok

To był bardzo pracowity rok! Ratownicy Mazurskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Giżycku interweniowali 364 razy udzielając pomocy 856 osobom, z których 27 z nich było hospitalizowanych. Obsługiwane przez MOPR karetki wodne interweniowały 319 razy udzielając pomocy 372 osobom, z których 144 były hospitalizowane. Wypływali do 26 wywrotek jednostki, 179 akcji technicznych oraz 16 akcji poszukiwawczych. Przeprowadzili łącznie 35 patroli, brali udział w zabezpieczeniu 42 regat i 5 imprez na wodzie. Przeprowadzili wspólnie 41 akcji z Policją, 43 akcje z Państwową Strażą Pożarną oraz 2 akcje z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym. Otrzymali łącznie 50 zgłoszeń z numeru alarmowego „112”. Przeprowadzili w sumie 33 pogadanki i prelekcje, w których wzięło w sumie udział 1532 osoby.

 

 

Źródło informacji: Mazurskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe w Giżycku

Nawiązanie współpracy z Wydziałem Nauk Społecznych w Giżycku

12 stycznia 2023 r. Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Wydział Nauk Społecznych w Giżycku na czele z Panem Dziekanem mgr inż. Markiem Wróblewskim zawarł porozumienie o współpracy z II Liceum Ogólnokształcącym im. Gustawa Gizewiusza w Giżycku, reprezentowanym przez Panią Dyrektor mgr Annę Dec.
Strony porozumienia podjęły współpracę z zakresu działalności edukacyjnej, wychowawczo-opiekuńczej, obejmującą studentów i uczniów obu instytucji.
Istotnym punktem porozumienia jest również budowanie znaczącej pozycji środowisk dydaktyczno–wychowawczych w regionie poprzez wspólną organizację kongresów, konferencji, sympozjów, prelekcji i spotkań środowiskowych.

 

 

Źródło informacji: Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa Wydział Nauk Społecznych w Giżycku 

Przekaż 1,5% dla Organizacji Pożytku Publicznego z terenu powiatu giżyckiego

W 2023 roku organizacjom pożytku publicznego można przekazać 1,5% podatku. Wyższy odsetek obowiązuje już w zeznaniach PIT za 2022 r. Termin ich składania upłynie 2 maja 2023 r.

Przekazanie 1,5% podatku jest proste – wystarczy w odpowiedniej rubryce formularza PIT wpisać numer KRS wybranej organizacji pożytku publicznego. Dodatkowo można też wskazać cel szczegółowy przekazywanych środków. Dzięki temu to podatnik decyduje jakiemu podmiotowi i na jakie działania przekazuje swoje 1,5% podatku. Środki dotrą do organizacji bezpośrednio z budżetu państwa.

Zachęcamy mieszkańców powiatu do przekazania 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych za rok 2022 dla organizacji pożytku publicznego, których działalność związana jest naszym powiatem.

Wykaz organizacji pożytku publicznego uprawnionych do otrzymania w 2023 roku 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych za 2022 rok znajduje się na stronie internetowej Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego: https://niw.gov.pl/opp/wykaz-opp/

 

Wykaz Organizacji Pożytku Publicznego z terenu powiatu giżyckiego:

KRS 0000030497 STOWARZYSZENIE NA RZECZ CHORYCH Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ „PROMYK” W GIŻYCKU

http://www.promyk-gizycko.pl/

KRS 0000034507 RYŃSKIE STOWARZYSZENIE INTEGRACJI PRZYJACIÓŁ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH „DAR SERCA” RYSIPON – DAR SERCA

http://www.ngomazury.pl/organizacja/ryn

KRS 0000036454 GIŻYCKIE STOWARZYSZENIE WĘDKARSKIE
KRS 0000073246 POLSKIE STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ KOŁO W GIŻYCKU

https://psonigizycko.org.pl/

KRS 0000077097 STOWARZYSZENIE „ROTARY CLUB” GIŻYCKO

http://www.rotarygizycko.pl/

KRS 0000202570 STOWARZYSZENIE NA RZECZ WSPIERANIA ROZWOJU OSÓB O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH „SZANSA”

http://www.ngomazury.pl/organizacja/szansa

KRS 0000358101 STOWARZYSZENIE NA RZECZ DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH – „PODARUJ DZIECKU RADOŚĆ” PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 3 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W GIŻYCKU

http://www.ngomazury.pl/organizacja/podarujradoscorgpl

KRS 0000451493 MAZURSKA FUNDACJA MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ „MARZENIA”

http://mazurskafundacja.pl/

KRS 0000512848 GIŻYCKIE STOWARZYSZENIE BRAT KOT

https://www.facebook.com/Giżyckie-Stowarzyszenie-BRAT-KOT-243923199094329/

 

 

 

 

Kondolencje

Akcja społeczna „Wspieram Region”

Wspieram region – to akcja społeczna na rzecz ogółu organizacji pożytku publicznego z Warmii i Mazur. Od 2010 roku samorząd województwa warmińsko-mazurskiego realizuje akcję społeczną, której celem jest promowanie i zachęcanie, w szczególności mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego, do przekazania 1% podatku dochodowego od osób fizycznych organizacjom pożytku publicznego z Warmii i Mazur. Od 2023 roku możemy przekazać 1,5% naszego podatku.

Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego apeluje do wszystkich mieszkańców naszego regionu – do lokalnych patriotów, którym nie jest obojętny los potrzebujących z najbliższego otoczenia. To tylko 1,5% naszego podatku przekazywanego fiskusowi o którym sami możemy zdecydować. Warto zostawiać go na Warmii i Mazurach.

Od 2017 roku do włączenia się w akcję zapraszane są znane i lubiane osoby, które związane są z naszym regionem i zgodziły się zostać Honorowymi Ambasadorami akcji. W gronie tych osób znaleźli się Iwona Pavlović, Henryka Bochniarz, Krzysztof Hołowczyc, Andrzej Matracki i Paweł Matracki, Norbi, siatkarze AZS Indykpol Olsztyn i zespół Enej. W 2018 roku do grona Honorowych Ambasadorów – wspaniałych i bezinteresownych ludzi – dołączyli Wojciech Malajkat, Paweł Burczyk i Krzysztof Bubik, w 2020 roku poparcie dla akcji potwierdziła Joanna Jędrzejczyk.

W 2023 roku w województwie warmińsko-mazurskim prawo do otrzymania 1,5% podatku dochodowego od osób fizycznych posiada 332 organizacje pożytku publicznego.

Przypomnijmy – 1,5% można przekazać organizacjom, które prowadzą działalność pożytku publicznego na rzecz ogółu społeczności lub określonej grupy podmiotów – pod warunkiem, że grupa ta jest wyodrębniona ze względu na szczególnie trudną sytuację życiową lub materialną w stosunku do społeczeństwa.

Organizacje podlegają szczególnemu nadzorowi Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego, któremu składają merytoryczne i finansowe sprawozdania. W dokumentach tych organizacje przekazują informacje, na jaki cel zostały przeznaczone środki pozyskane z 1,5%.

Na stronie akcji społecznej „Wspieram region”: https://wspieram.warmia.mazury.pl/  znajduje się baza organizacji pożytku publicznego (OPP) z Warmii i Mazur oraz wyszukiwarka, pomagająca odszukać organizację, której działalność chcielibyście Państwo wesprzeć.

 

 

Ostrzeżenie IMGW dla Powiatu Giżyckiego

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie meteorologiczne dla Powiatu Giżyckiego, w którym informuje, że od godz. 11:45 dnia 10.01.2023 do godz. 09:00 dnia 11.01.2023 prognozuje się występowanie miejscami gęstych mgieł, w zasięgu których widzialność okresami będzie ograniczona do 100-200 m. Dziś (tj. wtorek) po południu, w czasie opadów deszczu, widzialność przejściowo może się poprawić. Prawdopodobieństwo wystąpienia zjawiska szacuje się na 80%

Źródło: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej

I nabór wniosków w Programie współpracy transgranicznej Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027

Rozpoczął się I otwarty nabór wniosków projektowych w Programie współpracy transgranicznej Interreg VI-A Litwa-Polska 2021-2027. Alokacja dostępna w tym naborze z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie ok. 20,6 mln EUR.

Program Interreg LT-PL ma na celu poprawę dobrobytu społeczności przygranicznych poprzez współpracę transgraniczną oraz zrównoważone wykorzystanie dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego obszarów przygranicznych na Litwie i w Polsce.

DO POBRANIA TUTAJ krótki materiał roboczy podsumowujący najważniejsze informacje o priorytetach, celach szczegółowych oraz zasadach Programu.

Termin składania wniosków projektowych w naborze upływa 28 kwietnia 2023 r.

W przypadku zainteresowania współpracą transgraniczną z Litwą zachęcamy do kontaktu z pracownikami Regionalnego Punktu Kontaktowego (RPK) Programu Litwa-Polska w Olsztynie, gdzie można uzyskać wsparcie m.in. w poszukiwaniu litewskiego partnera do projektu oraz dopasowaniu koncepcji projektowej do wymogów Programu. Kontakt: e-mail: ewt@warmia.mazury.pl , tel. 89 521 93 23/4.

Regionalny Punkt Kontaktowy w Olsztynie planuje w najbliższym czasie (luty br.) organizację spotkań informacyjnych dla potencjalnych beneficjentów z województwa warmińsko-mazurskiego.

informacja: Biuro Współpracy Terytorialnej, Departament Polityki regionalnej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Komunikat dla fundacji i stowarzyszeń wynikający z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu

Uprzejmie informuję, że stosownie do treści art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 593 z późn. zm.) stowarzyszenia oraz fundacje działające na terenie powiatu giżyckiego, które przyjmują w gotówce lub dokonują płatności w gotówce o wartości równej lub przekraczającej 10.000 euro  (bez względu na to, czy płatność to pojedyncza operacja czy kilka operacji, które są ze sobą powiązane) organizacja ta staje się „organizacją obowiązaną” stosownie do treści w/w artykułu. W sytuacji kiedy operacje w gotówce wymienione wyżej są realizowane przez daną organizację, do jej obowiązków należy realizacja szeregu zadań wynikających z art. 6-8, 27, 33-37, 39, 41, 43, 44, 46, 49, 50, 72, 74, 117 w/w ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Oznacza to m.in. że w chwili przyjęcia lub dokonania płatności w gotówce kwoty powyżej 10.000 euro, fundacja lub stowarzyszenie stają się automatycznie „instytucją obowiązaną”, ale tylko w stosunku do klienta, od którego przyjęła gotówkę lub dokonała płatności w gotówce zarówno w ramach nawiązanych relacji gospodarczych lub w ramach transakcji okazjonalnej. Nie należy tego obowiązku przenosić na relacje z innymi klientami lub na inne transakcje, które nie zostały przeprowadzone w formie gotówkowej. Tylko w tym zakresie  tj. tylko w stosunku do klienta, z którym fundacja lub stowarzyszenie jest związane umową lub transakcją okazjonalną fundacja lub stowarzyszenie powinny rozpoznać ryzyko, zastosować środki bezpieczeństwa finansowego i jeśli transakcja przekracza kwotę 15.000 euro przesłać ją do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej. Jeśli fundacja lub stowarzyszenie stały się „instytucją obowiązaną” powinny wyznaczyć osobę odpowiedzialną za przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wprowadzić wewnętrzną procedurę i przeszkolić pracowników realizujących obowiązki wynikające z ustawy. Po zakończeniu okresu trwania relacji z klientem, od którego przyjęła gotówkę, fundacja lub stowarzyszenie przestaje być „instytucją obowiązaną”.
Zgodnie z art. 72 w/w ustawy stowarzyszenia lub fundacje, które realizują płatności gotówkowe, albo przyjmują środki pieniężne o wartości przekraczającej 15.000 euro są zobowiązane zgłaszać tę okoliczności Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej w terminie 7 dni od dnia operacji lub dokonania transakcji. Formularz identyfikujący zgłoszenie operacji przekazywany jest zgodnie z paragrafem 4 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 października 2018 r. w sprawie przekazywania informacji o transakcjach oraz formularza identyfikującego instytucję obowiązaną (Dz. U . z 2018 r., poz. 1946) za pośrednictwem:
1) strony internetowej, której identyfikator URI jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym;
2) oprogramowania interfejsowego umożliwiającego łączność z usługą sieciową systemu teleinformatycznego, której identyfikator URI i opis interfejsu jest zamieszczony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej w systemie teleinformatycznym.
Zgodnie z art. 130 ust. 2 w/w ustawy w odniesieniu do stowarzyszeń i fundacji nadzór wykonują także starostwie.
Proszę więc o przesłanie informacji drogą elektroniczną jeśli Państwa organizacja (stowarzyszenie, fundacja) dokonywała jakichkolwiek płatności gotówkowych w kwocie równoważnej 10.000 euro lub wyższej. Informację taką proszę przesyłać na bieżąco na adres mailowy fundusze@gizycko.starostwo.gov.pl   (za 2022 r. w terminie do dnia 24 stycznia 2023 roku).
Informacje te stanowić będą podstawę do złożenia przez Starostę Giżyckiego sprawozdania Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej o kategoryzacji stowarzyszeń i fundacji mających status „instytucji obowiązanej” na terenie powiatu giżyckiego.
Sprawę proszę potraktować jako pilną.
Starosta Giżycki
Mirosław Dariusz Drzażdżewski

Sala gimnastyczna przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym jest prawie gotowa

Sala gimnastyczna przy Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym, którego organem prowadzącym jest Powiat Giżycki została wybudowana w ramach projektu dofinansowanego z Rządowego Funduszu Inicjatyw Lokalnych. Całkowita wartość inwestycji to 5 mln zł, dofinansowanie z RFIL 3 mln zł. Czekamy jeszcze na odbiory i sprzęt do sali rehabilitacji. Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego zdjęcia z sali gimnastycznej specjalnego ośrodka szkolno wychowawczego

„Sztuka osób niepełnosprawnych” – wśród laureatów ŚDS w Rynie

XX edycja Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla uczestników warsztatów terapii zajęciowej, uczestników środowiskowych domów samopomocy oraz niepełnosprawnych mieszkańców domów pomocy społecznej „Sztuka Osób Niepełnosprawnych” została ogłoszona przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Jubileuszowa edycja odbyła się pod Honorowym Patronatem Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Agaty Kornhauser-Dudy. Motyw przewodni konkursu to „Świat za sto lat”.

Wśród laureatów Konkursu jest Środowiskowy Dom Samopomocy w Rynie. Z Warmii i Mazur nadesłano 78 prac, które oceniała wojewódzka komisja konkursowa. Najciekawsze prace zakwalifikowały się do ogólnopolskiego etapu konkursu. Dwie z nich to dzieła uczestniczek Środowiskowego Domu Samopomocy przy RYSIPON – ,,Dar Serca’’ w Rynie. W kategorii Fotografia II miejsce przyznano Katarzynie Król za zdjęcie pod tytułem ,,Ostatnie oznaki życia przed końcem istnienia’’. Natomiast w kategorii Tkanina i Aplikacja II miejscem wyróżniono Krystynę Kicię za pracę zatytułowaną ,,Ziemia – tykająca bomba w kosmosie’’. Do konkursu przygotowywała uczestników terapeutka Barbara Nowosielska.

informacja: Gazeta Giżycka; zdjęcia: ŚDS Ryn

zdjęcie prace plastyczne z SDŚ Ryn zdjęcie prace plastyczne z SDŚ Ryn

Bal charytatywny pt. „Rejs na Mazury”

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Brzechwy w Giżycku i Stowarzyszenie na rzecz Wspierania Rozwoju Osób o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych „Szansa” zapraszają do udziału w Balu charytatywnym pt. „Rejs na Mazury”, który odbędzie się 11 lutego 2023 r.

Już piąty raz będziemy wspierać uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Giżycku. W tym roku zbierane będą fundusze na wycieczki dla  podopiecznych SOSW. Podczas balu odbędą się licytacje, gra fantowa oraz czeka na Państwa wiele niespodzianek.

Zapisy pod numerem telefonu 784 551 114.

 

„Rodzinnie na rowerach” – nowe wydawnictwo w Centrum Promocji i Informacji Turystycznej

Centrum Promocji i Informacji Turystycznej w Giżycku zaprezentowało nowe wydawnictwo zachęcające do korzystania z uroków powiatu giżyckiego – „Rodzinnie na rowerach”. W wydawnictwie znajdują się propozycje tras około 30 kilometrowych po drogach o jak najmniejszym natężeniu ruchu samochodowego – idealne na wycieczki rowerowe z dziećmi.

W minionym sezonie turystycznym zapytania dotyczące tras rowerowych były jednymi z najczęściej zadawanych pytań przez turystów odwiedzających Centrum Promocji i Informacji Turystycznej.

zdjęcie przewodnika "rodzinnie na rowerach"

Uczniowie I LO podzielili się dobrem

Nie ma czasu bardziej przepełnionego ciepłem, miłością i pomocą niż Święta. Kierując się tą zasadą, uczniowie klasy 4F I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku już po raz trzeci zdecydowali się w ramach świątecznych prezentów podarować wybranym rodzinom ze szkoły podstawowej to, czego im brakuje. Uznali, że piękniej będzie obdarować nie siebie nawzajem, lecz tych, którzy potrzebują wsparcia. Mamy nadzieję, że z tą drobną pomocą Święta w innych domach nabrały nieco bardziej magicznego charakteru.

 

Źródło informacji: I Liceum Ogólnokształcącego w Giżycku

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarty konkurs ofert

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłosił otwarte konkursy ofert na realizację przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2023 r. następujących zadań publicznych Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego:

  1. rozwój kultury fizycznej;
  2. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego;
  3. kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego dot. wsparcia publikacji popularyzujących i upowszechniających wiedzę o historii i kulturze regionu;
  4. integracja europejska oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
  5. ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
  6. rozwój turystyki;
  7. pomoc społeczna;
  8. aktywizacja społeczności lokalnych na obszarach wiejskich;
  9. upowszechnianie i ochrona praw konsumenta;
  10. żywność i ochrona dziedzictwa kulinarnego;
  11. rozwój sektora pozarządowego województwa warmińsko-mazurskiego;
  12. działalność na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych.

Oferty konkursowe należy składać poprzez generator ofert witkac.pl. W generatorze wskazane są osoby do kontaktu w poszczególnych zakresach zadań.

Szczegółowe zasady udziału w konkursach, w tym terminy składania ofert określone są w poszczególnych ogłoszeniach konkursowych: https://bip.warmia.mazury.pl/2415/ogloszenie-otwartych-konkursow-ofert-na-realizacje-w-roku-2023-zadan-publicznych-samorzadu-wojewodztwa-warminsko-mazurskiego-przez-organizacje-pozarzadowe-oraz-podmioty-wymienione-w-art.-3-ust.-3-ustawy-o-dzialalnosci-pozytku-publicznego-i-o-wolontariacie.html

Jednocześnie zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w spotkaniach on-line dot. praktycznych informacji nt. zlecanych w konkursach zadań, udzielanych dotacji, zasad udziału w konkursach, sporządzania ofert konkursowych itp.

Spotkania planowane są w 2 terminach: 5 stycznia 2023 r. (w godz. 14.30-16.00) oraz 11 stycznia 2023 r. (w godz. 15.00 – 16.30). Zainteresowane osoby proszone są o przesyłanie zgłoszeń mailem, na adres: op@warmia.mazury.pl. W zgłoszeniu należy podać wybrany termin spotkania oraz adres mailowy, na który zostanie przesłany link do spotkania w dniu jego organizacji do godz. 12.00 (w przypadku braku linku proszę o kontakt telefoniczny pod nr: 724 777 741).

Dotacja mFundacji

Dotacje mBanku to całoroczny program, w którym można uzyskać finansowanie matematycznych działań edukacyjnych własnego pomysłu.

Odbiorcami działań powinny być dzieci i młodzież szkolna (do końca edukacji w szkole średniej). Mile widziane są wszelkie pomysły m.in. konkursy, specjalne lekcje, dodatkowe zajęcia, spotkania i warsztaty, a także działania łączące wiele dziedzin, których wspólnym mianownikiem będzie matematyka. Wszystko, co może pokazać matematykę inspirującą, ciekawą, praktyczną i wszechobecną.

Dotacje przyznawane są raz w miesiącu.

 

Kto może otrzymać dotację?

O dofinansowanie mogą występować:

  • organizacje pozarządowe działające dłużej niż 1 rok
  • szkoły publiczne
  • przedszkola publiczne
  • biblioteki
  • uczelnie wyższe

Kto może być uczestnikiem działań?

Uczestnikami działań projektowych mogą być:

  • dzieci
  • uczniowie
  • studenci
  • nauczyciele
  • społeczności lokalne
  • rodzice/opiekunowie
  • organizacje pozarządowe

Najważniejsze zasady dotacji mFundacji:

  • Kwota dofinansowania nie jest z góry określona. Budżet projektu powinien być dostosowany do jego charakteru i liczby uczestników,
  • Projekt może trwać maksymalnie 12 miesięcy,
  • Jeden projekt może otrzymać finansowanie tylko raz,
  • Jedna szkoła/organizacja może składać dowolną liczbę wniosków w ciągu roku,
  • Projekty powinny odnosić się do tematu przewodniego aktualnie ogłoszonego przez mFundację. Od października 2022 r. do września 2023 r. jest to „Matematyka na zielono”,
  • Fundacja nie dofinansowuje projektów już trwających w momencie złożenia wniosku,
  • Wnioski o przyznanie dotacji rozpatrywane są przez cały rok, raz w miesiącu. O przyznanych dotacjach informowani są Państwo na bieżąco mailem oraz na stronie mFundacja.pl w zakładce „Aktualności”.

Harmonogram i inne informacje: https://www.mbank.pl/mfundacja/dotacje/

 

 

Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie wsparcia

Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” informuje o możliwości składania wniosków na operacje, które spełniają warunki przyznania pomocy w ramach poddziałania 19.2 ,,Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

I. Pomoc będzie przyznawana na operacje w zakresie:
1. Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.
2. Promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych.

II. Formy wsparcia:
Refundacja kosztów z możliwością zaliczkowania lub wyprzedzającego finansowania.

III. Wysokość limitu środków:
Wzrost konkurencyjności lokalnej gospodarki i atrakcyjnych miejsc pracy – 427 144,38 EUR (1 708 577,52 zł po indykatywnym kursie 4 zł), w tym:

1. Promowanie lokalnych produktów i usług (2.1.4) – 26 245,70 EURO (104 982,80 zł po indykatywnych kursie 4 zł) w tym:
– Maksymalna kwota pomocy w przypadku podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych wynosi: (i stanowi do 63,63% kosztów kwalifikowalnych). Kwota wparcia w ramach LSR wynosi do 52 491,00 zł (w tym wkład EFROW: 33 400,02 zł oraz 19 090,98 zł stanowiący wkład własny będący wkładem krajowych środków publicznych).
– Maksymalna kwota pomocy w przypadku Wnioskodawcy nie będącego jednostką sektora finansów publicznych (sektor społeczny) wynosi do 52 491,00 zł.
– Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.

2. Wsparcie budowy lub wyposażenie w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozpoczęcie działalności gospodarczej (2.1.1) 276 124,07 EUR (1 104 496,28 zł) w tym:
– Wysokość premii wynosi: 50 000,00 zł na jednego Wnioskodawcę.
– Wypłata premii następuje w dwóch transzach: 40 000,00 zł po rejestracji firmy i złożeniu wniosku o I płatność, 10 000,00 zł po realizacji operacji i złożeniu wniosku o II płatność.
– Wnioskodawca zobowiązany jest do utworzenia 1 miejsca pracy (możliwe samozatrudnienie).

3. Wsparcie budowy lub wyposażenie w sprzęt i urządzenia podmiotów rozpoczynających lub prowadzących aktywność gospodarczą związaną ze specyfiką obszaru – rozwój działalności gospodarczej (2.1.1) 124 774,61 EUR (499 098,44 zł)
– Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt wynosi do 150 000,00 zł.
– Minimalna całkowita wartość projektu: 50 000,00 zł.
– Maksymalny poziom dofinansowania wynosi do 70% kosztów kwalifikowalnych.
– Wnioskodawca zobowiązany jest do utworzenia 1 miejsca pracy.

IV. Termin i miejsce składania wniosków:
Wnioski o przyznanie pomocy wraz z załącznikami składać należy bezpośrednio (osobiście, przez pełnomocnika albo osobę upoważnioną) w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, 11- 600 Węgorzewo, Ogonki, ul. Letniskowa 13, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 09:00 do 14:00 w terminie od 19 grudnia 2022r. do 16 stycznia 2023r., przy czym ostateczny termin składania wniosków w ramach konkursu upływa 16 stycznia 2023r. o godz. 12.00. Decyduje data wpływu wniosku do Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”.

V. Warunki udzielenia wsparcia:
1. Złożenie wniosku wraz z innymi dokumentami w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
2. Zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy określonymi w PROW na lata 2014-2020.
3. Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka ,,Wielkie Jeziora Mazurskie” na lata 2016 -2023.
4. Zgodność operacji z lokalnymi kryteriami wyboru operacji oraz uzyskanie minimalnej liczby punktów.
5. Wysokość wsparcia:
a) do 63,63% kosztów kwalifikowalnych w przypadku jednostki sektora finansów publicznych;
b) do 70 % dla podmiotów z sektora gospodarczego;
c) do 100 % dla podmiotów z sektora społecznego.

VI. Kryteria wyboru operacji:
Lokalne kryteria wyboru operacji znajdują się do pobrania na stronie internetowej www.mazurylgr.pl w zakładce LSR 2016 – 2023 / LSR 2016 – 2023 oraz w wersji papierowej w Biurze LGD. Minimalna liczba punktów konieczna do uzyskania pozytywnej oceny operacji i umieszczenia na liście rankingowej operacji rekomendowanych do dofinansowania wynosi 50 % punktów ogólnej ich sumy (tj. 91 punktów).

VII. Wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.

  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy wraz z kompletem załączników w dwóch egzemplarzach (oryginał i kopia).
  • Oświadczenie dot. lokalnych kryteriów wyboru.
  • Oświadczenie o zatrudnieniu osoby z grupy defaworyzowanej (o ile dotyczy).

VIII. Miejsce udostępnienia dokumentacji konkursowej:

IX. Informacje dodatkowe
Wnioskodawcy mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy pracowników Biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie” przy przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych oraz uzyskać dodatkowe informacje w Biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Rybacka „Wielkie Jeziora Mazurskie”, Ogonki, ul. Letniskowa 13, 11- 600 Węgorzewo, tel. 728 821 575, e-mail: biuro@mazurylgr.pl. Konsultacje w ramach naboru udzielane będą do 12 stycznia 2023r.

W związku z tym, iż w treści ogłoszenia w pkt III ust. 1 nie podano maksymalnej kwoty pomocy w przypadku podmiotu będącego jednostką sektora finansów publicznych informujemy, że wynosi ona 33 400,00 zł. 

Do pobrania:

1) Ogłoszenie nr 1 2023 PROW

2) Załącznik nr 1 do wytycznych PROW 2023

3) Informacja uzupełniająca do ogłoszenia o naborze wniosków nr 1_2023

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Przejdź do treści