18.2 C
Giżycko
18 lipca 2025
Strona główna Blog Strona 22

Utrudnienia w ruchu pojazdów – Parada historyczna w Rynie

Uprzejmie informujemy o utrudnieniach w ruchu pojazdów w związku z organizacją Parady historycznej traktami Rynu w dniu 10 sierpnia 2024 r. w godz. 12:00-13:10.

Podczas Parady wykorzystane zostaną w sposób szczególny następujące drogi w miejscowości Ryn: DK59, ul. Szkolna, ul. Portowa, DW642, ul. Kościuszki, ul. Konrada Walenroda, ul. Traugutta.

Kampania edukacyjna Rządowego Centrum Bezpieczeństwa

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa (RCB) w ramach kampanii edukacyjnej związanej z podniesieniem poziomu wiedzy społecznej na temat m.in. zagrożeń chemicznych, biologicznych, radiologicznych, jądrowych, związanych z eksplozją, uruchomiło stronę internetową poświęconą tym tematom.

Na stronie internetowej https://alert.rcb.gov.pl/ dostępne są materiały edukacyjne dotyczące przygotowania społeczeństwa do właściwego zachowania i stosowania procedur bezpieczeństwa w przypadku wyżej wymienionych zagrożeń, przygotowania plecaka ewakuacyjnego, księga komunikacji kryzysowej w teorii i praktyce, katalog dobrych praktyk, animacje, infografiki a także scenariusze do prowadzenia lekcji dla nauczycieli, gry edukacyjne poświęcone przedmiotowej tematyce.

Zachęcamy do zapoznania się z tymi materiałami.

Poradnik jest dostępny pod adresem: https://alert.rcb.gov.pl

Materiały do pobrania: https://alert.rcb.gov.pl/do-pobrania/

 

 

Zaproszenie Zarządu Województwa do konsultacji społecznych

Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do zgłaszania uwag i opinii dotyczących projektu Programu współpracy Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025.

Projekt dokumentu wraz z formularzem zgłaszania opinii i uwag dostępny jest na stronie internetowej: http://bip.warmia.mazury.pl (zakładka: „Konsultacje społeczne”).

Uwagi i opinie można zgłaszać w terminie: 31 lipca – 30 sierpnia 2024 r. do Biura Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie (adres: ul. Emilii Plater 1, 10-562 Olsztyn) na wypełnionym formularzu lub mailem na adres: op@warmia.mazury.pl

O terminie decyduje data wpłynięcia opinii do Biura. Opinie, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane. Za przeprowadzenie konsultacji odpowiada Biuro Dialogu Społecznego i Pożytku Publicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

 

 

 

Dofinansowanie na automatyzacje i robotyzacje MŚP

Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z Warmii i Mazur mają szansę na dofinansowanie nawet do 3 milionów złotych na inwestycje w nowoczesne technologie! Poziom wsparcia może sięgać do 85% wartości projektu.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła nabór w ramach programu „Automatyzacja i robotyzacja w MŚP”, który potrwa do 26 września 2024 roku i jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021-2027 (FEPW).

Dlaczego warto skorzystać z programu?
Automatyzacja i robotyzacja to kluczowe elementy transformacji w kierunku Przemysłu 4.0, co potwierdzają eksperci z PARP w publikacji „Perspektywy rozwoju siedemnastu branż polskiej gospodarki”. Cyfryzacja, automatyzacja i robotyzacja są obecnie najważniejszymi trendami, które umożliwiają poprawę efektywności, obniżenie kosztów produkcji oraz dostosowanie się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych i oczekiwań klientów.

Kto może ubiegać się o dofinansowanie na „Automatyzacje i robotyzacje w MŚP”?
O wsparcie mogą ubiegać się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) prowadzące działalność gospodarczą na terenie Polski Wschodniej, obejmującej województwa: lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie, warmińsko-mazurskie oraz część województwa mazowieckiego (z wyłączeniem regionu warszawskiego stołecznego).

Na co można przeznaczyć dofinansowanie?
Dofinansowanie na „Automatyzacje i robotyzacje w MŚP” może zostać przeznaczone na:

  • przeprowadzenie audytu technologicznego i diagnozy dojrzałości cyfrowej oraz
  • opracowanie mapy drogowej transformacji w kierunku Przemysłu 4.0.,
  • zakup automatów, robotów, maszyn, urządzeń i oprogramowania,
  • wsparcie procesu instalacji i wdrożenia nabytych aktywów poprzez szkolenia i doradztwo.

Koszty kwalifikujące się na dofinansowanie na „Automatyzacje i robotyzacje w MŚP”:

  • koszty usług doradczych związanych z audytem technologicznym i opracowaniem mapy drogowej,
  • koszty nabycia środków trwałych (inne niż nieruchomości zabudowane i niezabudowane),
  • koszty nabycia oprogramowania i innych wartości niematerialnych (patenty, licencje, know-how),
  • koszty robót i materiałów budowlanych związanych z instalacją maszyn i urządzeń,
  • koszty usług szkoleniowych,
  • koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia zaliczki.

Proces realizacji projektu:
Projekt powinien obejmować automatyzację lub robotyzację co najmniej jednego z etapów produkcji:

  • przekształcanie nakładów pracy i środków w produkty,
  • magazynowanie surowców,
  • transport wewnętrzny,
  • kontrolę jakości wyprodukowanych produktów oraz pakowanie.

Kryteria wyboru projektów:
Aby projekt został zakwalifikowany na dofinansowanie na „Automatyzacje i robotyzacje w MŚP”, musi spełniać następujące kryteria:

  • kwalifikowalność wnioskodawcy,
  • realizacja projektu na terenie Polski Wschodniej,
  • zgodność projektu z zakresem i celem działania,
  • innowacyjność projektu,
  • potencjał wnioskodawcy do realizacji projektu,
  • racjonalność i uzasadnienie wydatków,
  • zgodność projektu z zasadą równości kobiet i mężczyzn oraz zasadą zrównoważonego rozwoju.

Wsparcie finansowe:
Łączny budżet naboru wynosi 100 mln zł, a poziom wsparcia może sięgać do 85% wartości projektu. Maksymalna wartość dofinansowania na koszty związane z przeprowadzeniem audytu technologicznego oraz opracowaniem mapy drogowej wynosi 70 tys. zł.

Jak składać wnioski?
Szczegółowe informacje dotyczące naboru oraz dokumentacja konkursowa są dostępne na stronie PARP: https://www.fepw.gov.pl/

 

Poszukiwani wystawcy na Targi Ekonomii Społecznej

Stowarzyszenie Adelfi serdecznie zaprasza do zgłaszania się na Targi EKOnomii SPołecznej, które odbędą się 8 września br. w Ełku.

Zgłoszenia przyjmowane są do 20 sierpnia 2024 roku do godz. 15:00 przez formularz
https://forms.gle/QH8D61bghwyTHRQZ9

Potwierdzenie zakwalifikowania do udziału w Targach nastąpi telefoniczne/mailowo po tym terminie.

 

Aktualna sytuacja na rynku pracy – lipiec 2024 r.

Według stanu na koniec lipca 2024 r. w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1215 bezrobotnych. Liczba pozostających bez zatrudnienia zwiększyła się o 0,6% w porównaniu ze stanem z końca lipca ubiegłego roku. W omawianym miesiącu zarejestrowało się 183 bezrobotnych, natomiast ewidencję urzędu opuściło 211 osób, w tym:

  • 100 bezrobotnych uzyskało zatrudnienie, tj. 47,4% ogólnej liczby wyłączonych z ewidencji bezrobotnych (w tym 23 osoby rozpoczęły zatrudnienie subsydiowane, tj. 23,0% ogółu podjęć pracy),
  • 11 osób rozpoczęło szkolenie, tj. 5,2%,
  • 9 osób rozpoczęło staż, tj. 4,3%,
  • 54 osoby nie potwierdziły gotowości do podjęcia pracy, tj. 25,6%.

Kobiety, zarejestrowane w lipcu br., w liczbie 94 – stanowiły 51,4% ogółu nowo zarejestrowanych bezrobotnych. W końcu omawianego miesiąca liczba zarejestrowanych kobiet wynosiła 604, stanowiąc 49,7% ogółu zarejestrowanych bezrobotnych (tj. o 2,0 pkt proc. mniej niż w końcu lipca ubiegłego roku).

Spośród ogółu bezrobotnych rejestrujących się w omawianym miesiącu – 126 osób nie posiadało prawa do zasiłku, tj. 68,9% ogółu rejestrujących się. Na koniec lipca br. w rejestrach urzędu pozostawało 1048 bezrobotnych bez prawa do pobierania zasiłku, którzy stanowili 86,3% ogółu zarejestrowanych – oznacza to, że w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku – ich udział w ogólnej liczbie bezrobotnych zwiększył się o 0,8 pkt proc.

W omawianym miesiącu urząd pracy dysponował 94 ofertami wolnych miejsc pracy, w tym 75 miejscami pracy subsydiowanej (tj. 79,8% ogólnej ich liczby).

 

logo aktualna sytuacja na rynku pracy pup

 

Wojskowe Centrum Rekrutacji zaczyna sierpień z Twierdzą Boyen w Giżycku

W dniach 6, 13, 20 i 27 sierpnia, rekruterzy Wojskowego Centrum Rekrutacji w Giżycku, w mobilnym punkcie rekrutacyjno-promocyjnym, będą udzielać informacji nt. poszczególnych ochotniczych form służby wojskowej.
Jesteś zainteresowany służbą wojskową – te spotkania są dla Ciebie!

 

Ogólnopolski Festiwal Orkiestr Wojskowych

Resort obrony narodowej w ramach Ogólnopolskiego Festiwalu Orkiestr Wojskowych, z okazji obchodów Święta Wojska Polskiego, startuje z projektem „Zapraszamy do wojska”, w ramach którego w miastach na terenie całego kraju odbywać się będą występy i koncerty okolicznościowe w wykonaniu Reprezentacyjnego Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego, Orkiestry Reprezentacyjnej Sił Powietrznych i Wojsk Lądowych oraz lokalnych Orkiestr Wojskowych.
Koncert w Giżycku (Plaża miejska) już 24 sierpnia 2024 r. (sobota), godz. 18.00.
Koncerty połączone będą z wydarzeniami plenerowymi – strefami wojskowymi, w których prezentowane będą punkty promocyjne – informacyjne jednostek wojskowych i instytucji z rejonu, sprzęt wojskowy znajdujący się na wyposażeniu jednostki, wystawy tematyczne, strefy zabaw dla dzieci oraz tradycyjnie, będzie serwowana wojskowa grochówka.
Finał projektu odbędzie się w Warszawie w dniach 28.09. w Cytadeli Warszawskiej – Muzeum Wojska Polskiego oraz 29.09. w Amfiteatrze Bemowo im. Michaela Jacksona.
Więcej informacji: wp.mil.pl/rDUs

UWAGA! Nabór na stanowisko urzędnicze do Wydziału Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Giżycku

Starosta Giżycki ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze do Wydziału Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Giżycku.

Wymagane dokumenty należy składać w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Giżycku, Al.1 Maja 14, pokój nr 10 do dnia 10 września 2024 roku do godziny 10.00 z dopiskiem „nabór na stanowisko urzędnicze do Wydziału Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Giżycku”.

Pełna treść ogłoszenia: https://bip.powiatgizycki.pl/wakaty/138/174/urzednik/

Kwiaty pod pomnikami w 80 rocznicę Powstania Warszawskiego

W 80 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – 1 sierpnia 2024 r. Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński, przedstawiciele samorządów lokalnych, giżyckich instytucji, a także organizacji kombatanckich i społecznych złożyli kwiaty pod pomnikiem pamięci narodowej.
O godzinie 17:00 (godzina ”W”) – na terenie powiatu giżyckiego zabrzmiały także syreny alarmowe.

Wykaz lokali użytkowych stanowiących własność Powiatu Giżyckiego przeznaczonych do oddania w użyczenie

WG.2501.5.2024

Wykaz lokali użytkowych

stanowiących własność Powiatu Giżyckiego przeznaczonych do oddania w użyczenie

Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) Zarząd Powiatu w Giżycku podaje do publicznej wiadomości wykaz dotyczący użyczenia lokali użytkowych oraz pomieszczeń przynależnych, zlokalizowanych w budynku stanowiącym własność Powiatu Giżyckiego:

  1. Oznaczenie nieruchomości: lokale użytkowe zlokalizowane na działce oznaczonej nr geod.: 735/2 o powierzchni 0,4442 ha obręb 0002 Giżycko, miasto Giżycko przy ulicy Bohaterów Westerplatte 4
  1. Opis lokalu: lokal przynależny zlokalizowany w piwnicy budynku – garaż oznaczony nr 025 o powierzchni 19,44 m2, lokale użytkowe wraz z pomieszczeniami przynależnymi zlokalizowane na  parterze budynku oznaczone nr: 4, 4-1, 4-2, 5-1, 5-2, 5-3, 6-1, 6-2, 6, 6-3, 6-4, 6-5, 32-1, 32-2, 33, 34-1, 34-2, 35-1, 35-2,36,38 o powierzchni 138,30 m2, lokale użytkowe zlokalizowane na I piętrze budynku, oznaczone nr 109, 110-1, 110-2, 111, 112, 120-1, 120-2, 121, 122 o powierzchni 87,51 m2. Powierzchnia ogółem użyczonych pomieszczeń wynosi 245,25 m2.
  2. Przeznaczenie lokalu: na prowadzenie zadań z zakresu ochrony zdrowia przez Giżycką Ochronę Zdrowia sp. z o.o.
  1. Termin i forma zagospodarowania nieruchomości: użyczenie na czas nieoznaczony.
  1. Wysokość opłat z tytułu najmu nieruchomości i ich aktualizacja: Użyczenie nieodpłatne. Biorący w używanie będzie ponosił koszty z tytułu opłat eksploatacyjnych, które zostaną określone w umowie użyczenia.

Niniejszy wykaz wywiesza się na okres 21 dni.

Bliższych informacji dot. Najmu lokalu można uzyskać w Wydziale Geodezji i Gospodarki Gruntami Starostwa Powiatowego w Giżycku pok. 109 A, nr tel.: 87 429 17 57 wew. 31.

Wicestarosta

Mateusz Sieroński

Giżycko, dnia 31 lipca 2024 roku

 

Wykaz nieruchomości stanowiących własność Powiatu Giżyckiego przeznaczonych  do zbycia w trybie przetargu nieograniczonego

Giżycko, dnia 31 lipca 2024 roku

WG.6840.3.2.2023

W  y  k  a  z

            Na podstawie art. 35 ust.1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) Zarząd Powiatu w Giżycku, podaje do publicznej wiadomości, na okres 21 dni tj. od dnia 31 lipca 2024 r. do dnia 20 sierpnia 2024 r., wykaz nieruchomości stanowiących  własność Powiatu Giżyckiego przeznaczonych  do zbycia w trybie przetargu nieograniczonego:

L.p. Numer działki Położenie Powierzchnia Numer księgi wieczystej Cena
1 560 Gmina Giżycko, obręb 0002 Bogacko 0,3159 ha OL1G/00041578/6 166 363,00 zł
2 561 Gmina Giżycko, obręb 0002 Bogacko 0,3159 ha OL1G/00041578/6 166 363,00 zł
3 562 Gmina Giżycko, obręb 0002 Bogacko 0,3058 ha OL1G/00041578/6 161 363,00 zł
4 563 Gmina Giżycko, obręb 0002 Bogacko 0,4040 ha OL1G/00041578/6 209 923,00 zł
  1. Opis nieruchomości:

Wykazane  nieruchomości podlegać będą sprzedaży wraz z  udziałem 1/13 części w działce oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków obrębu Bogacko, gmina Giżycko numerem 572, stanowiącej drogę wewnętrzną, opisaną w księdze wieczystej OL1G/00041578/6.  Wszystkie nieruchomość opisane są w operacie ewidencji gruntów i budynków jako grunty orne RIVa, RV, oraz RVI. Działki położone są we wsi Bogacko zlokalizowanej 12 km od Giżycka. Nieruchomości są niezabudowane i niezagospodarowane o dość równomiernym ukształtowaniu terenu. W odległości około 700 metrów znajduje się Jezioro Dejguny, natomiast okolice działek stanowią nieruchomości z możliwością zabudowy mieszkaniowej i rekreacyjnej W pobliżu nieruchomości, w odległości około 250 metrów zlokalizowane są media tj. woda, kanalizacja sanitarna oraz przyłącze energetyczne.

2. Przeznaczenie w PZP:

Działki położone w Gminie Giżycko, w obrębie geodezyjnym 0002 Bogacko o nr geodezyjnych 560, 561, 562, 563, 572, nie są objęte zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Giżycko, zatwierdzonym uchwałą Rady Gminy nr LXII/626/2023 z dnia 19 stycznia 2023 r. działki 560, 561, 562, 563 częściowo znajdują się w granicach obszarów wskazanych do rozwoju zabudowy w kierunku funkcji turystyczno-wypoczynkowych i obsługi ruchu turystycznego, a częściowo w granicach obszarów rolniczej przestrzeni produkcyjnej, prowadzenia działalności rolniczej oraz zalesień. Działka nr 572 znajduje się w granicach obszarów rolniczej przestrzeni produkcyjnej, prowadzenia działalności rolniczej oraz zalesień. Dla w/w działek nie została wydana decyzja o warunkach zabudowy

Uwagi:

Osobom, którym przysługuje roszczenie o nabycie nieruchomości oraz poprzedniemu właścicielowi nieruchomości, przysługuje pierwszeństwo w jej nabyciu pod warunkiem, że złoży wniosek o jej nabycie w terminie 6 tygodni od dnia wywieszenia niniejszego wykazu.

Wicestarosta

Mateusz Sieroński

Kradzież barier energochłonnych

W związku z kradzieżą barier energochłonnych zlokalizowanych w ciągu dróg powiatowych w powiecie giżyckim, Zarząd Dróg Powiatowych w Giżycku zwraca się z prośbą do uczestników ruchu drogowego o zgłaszanie wszelkich zaobserwowanych prób kradzieży urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

Kradzież barier stanowi bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i może negatywnie wpłynąć na skutki zdarzeń drogowych, powodując zagrożenie zdrowia i życia użytkowników dróg.

Zgłoszenia można dokonać anonimowo do Zarządu Dróg:
tel. (87) 429 34 26, tel. kom.: 781 979 700 lub 693 979 706
E-mail: sekretariat@zdpgizycko.pl

lub do Komendy Powiatowej Policji w Giżycku:
tel. 47 735 22 00, 997 lub 112

W rocznicę Powstania Warszawskiego wybrzmią syreny

W 80 rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego – 1 sierpnia 2024 r. o godzinie 17:00 (godzina ”W”) – na terenie powiatu giżyckiego zabrzmią syreny alarmowe. Nadany zostanie ciągły sygnał syreny trwający 1 minutę. Zwracamy się z apelem do mieszkańców o chwilę zadumy i symboliczną minutę ciszy.

Ul. Białostocka – utrudnienia w ruchu pieszych

Informujemy, iż od 31 lipca br. w związku z wymianą nawierzchni chodnika na ulicy Białostockiej (od Gdańskiej do Słowiańskiej) będą występowały utrudnienia w ruchu pieszych. Ruch pieszych będzie skierowany na chodnik po drugiej stronie ulicy. Prace mogą potrwać ok. miesiąca.

24 lipca – Święto Policji

Święto Policji to doskonała okazja, aby wyrazić wdzięczność i uznanie wszystkim funkcjonariuszom i pracownikom Policji za trudną i pełną poświęcenia służbę i pracę na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego. Dziękujemy za codzienny wysiłek, ofiarną służbę oraz profesjonalnie wypełniany obowiązek wobec mieszkańców powiatu giżyckiego. Życzymy sukcesów w pracy zawodowej, spełnienia marzeń i planów, a przede wszystkim zdrowia i szczęścia oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym. Życzenia kierujemy również do emerytów i rencistów, którym serdecznie dziękujemy za wieloletnią służbę i trud włożony w przygotowanie swoich następców.

Walne Zebranie Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020

W dniu wczorajszym (22.07.2024) odbyło się posiedzenie Walnego Zebrania Stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, w którym uczestniczyli Starosta Giżycki Mirosław Dariusz Drzażdżewski oraz Wicestarosta Giżycki Mateusz Sieroński. Powiat Giżycki jest członkiem Stowarzyszenia od 2014 r.

W trakcie posiedzenia przedstawiona została informacja o bieżącej sytuacji Stowarzyszenia oraz o realizowanych projektach. Uzgodniono także listę projektów wchodzących w skład przedsięwzięć strategicznych: „Zielona infrastruktura Wielkich Jezior Mazurskich” oraz „Energia z natury”.

Podczas Walnego Zebrania dokonano także wyboru nowych członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej. Skład Zarządu opuścili Wojciech Karol Iwaszkiewicz, Burmistrz Giżycka minionej kadencji oraz Andrzej Szymborski, Burmistrz Pisza minionej kadencji. Decyzją Walnego Zgromadzenia Członków Stowarzyszenia ich miejsca zajęli Marek Jasudowicz – Wójt Gminy Giżycko oraz Jakub Doraczyński – Burmistrz Miasta Mrągowo. Zarząd kieruje działalnością Stowarzyszenia oraz reprezentuje je na zewnątrz organizacji.

Drugim wyborem jaki musiało dokonać Walne Zebranie Członków to uzupełnienie Komisji Rewizyjnej, która to kontroluje działalność finansową pod kątem celowości i zgodności z przepisami prawa i Statutu Stowarzyszenia. Skład Komisji pomniejszony został o osobę Stanisława Bułajewskiego, Burmistrza Mrągowa minionej kadencji oraz przez Marka Jasudowicza wybranego do Zarządu Stowarzyszenia. Ich miejsca zajęli Pani Ewa Ostrowska – Burmistrz Giżycka oraz Pani Barbara Mazurczyk – Wójt Gminy Miłki.

informacja i zdjęcia: Stowarzyszenie WJM 2020

zgromadzenie zdjęcia Zarząd Stowarzyszenia (od lewej: Piotr Feliński, Piotr Jakubowski, Zbigniew Włodkowski, Jakub Doraczyński, Marek Jasudowicz)

zgromadzenie zdjęcia Komisja Rewizyjna (od lewej: Barbara Mazurczyk, Mirosław Dariusz Drzażdżewski, Ewa Ostrowska)

zgromadzenie zdjęcia zgromadzenie zdjęcia zgromadzenie zdjęcia

Analiza lokalnego rynku pracy powiatu giżyckiego w czerwcu i w I półroczu 2024 r. roku

Według stanu na koniec czerwca 2024 r. w powiecie giżyckim zarejestrowanych było 1243 bezrobotnych, w tym 615 kobiet. Liczba bezrobotnych zwiększyła się o 0,3% w porównaniu ze stanem z końca czerwca ubiegłego roku. Analizując dane dotyczące osób pozostających bez pracy, do danych z końca poprzedniego miesiąca, obserwujemy spadek bezrobocia o 7,3%.

Stopa bezrobocia w powiecie giżyckim, według danych GUS, na koniec maja 2024 r. (aktualnie dostępna) wynosiła 8,1% ludności aktywnej zawodowo (tj. o 0,6 pkt proc. mniej niż w końcu maja 2023 r.), kraj– 5,0%, województwo– 7,7%, podregion ełcki– 10,0%.

Pełna analiza znajduje się pod linkiem: Analiza lokalnego rynku pracy czerwiec i I półrocze 2024

 

Webinar pn. ,,Na czym polega Klub Zdrowia?”

Związek Stowarzyszeń Lokalna Grupa Działania LGD9 zaprasza na webinar pn. „Na czym polega Klub Zdrowia?”. Webinar odbędzie się 24 lipca 2024 r. (środa) o godz. 18.00, a poprowadzi go pan Krzysztof Pietkiewicz – od ponad 7 lat prowadzi gabinet medycyny naturalnej, w którym pracują specjaliści w obszarze profilaktyki zdrowia, współpracuje ze specjalistami z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem i bardzo dużymi rezultatami w poprawie zdrowia naturalnie.

Webinar zorganizowany zostanie w ramach projektu ,,Rozwój Związku Stowarzyszeń LGD9” dofinansowanego przez Narodowy Instytut Wolności w ramach PROO 1a.

Link do webinaru: https://zoom.us/j/94877369730?pwd=J5ud7aTUrP8aydIvNYlnef1YrdU2UN.1

Identyfikator: 948 7736 9730

Kod dostępu: 814712

Organizatorzy zapraszają do udziału wszystkich zainteresowanych tematem!

logo webinar

„Safe Bike” konkurs dla dzieci i młodzieży

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie serdecznie zaprasza dzieci i młodzież do udziału w konkursach w ramach kampanii „Safe Bike”.

CELE KONKURSÓW:

  1. Propagowanie wśród dzieci i młodzieży bezpiecznych zachowań na drodze podczas jazdy rowerem oraz pozostałymi środkami transportu osobistego m.in. hulajnoga, rolki, deskorolka.
  2. Promowanie ekologicznego środka codziennej komunikacji.
  3. Rozpowszechnianie jazdy na rowerze jako formy aktywnego spędzania wspólnego czasu z rodziną bądź przyjaciółmi.

Główne nagrody to ROWER oraz IPHONE

Tematem przewodnim konkursów jest przedstawienie wizji hasła „SAFE BIKE”. W jednym z konkursów zadaniem jest wykonanie własnoręcznej pracy plastycznej w dowolnej technice, w drugim natomiast nagranie tzw. „rolki”.

Termin konkursu został przedłużony do 14.08.2024 r.

Szczegółowe informacje (regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy itp.) znajdują się na stronie organizatora https://www.zdw.olsztyn.pl/strona-glowna/aktualnosci/370-konkurs.html

plakat konkurs rower

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Przejdź do treści