15.5 C
Giżycko
27 kwietnia 2024
Strona główna Blog Strona 315

WARMIŃSKO – MAZURSKI FUNDUSZ „PORĘCZENIA KREDYTOWE” pomaga mikro, małym i średnim przedsiębiorcom

WARMIŃSKO – MAZURSKI FUNDUSZ „PORĘCZENIA KREDYTOWE” pomaga mikro, małym i średnim przedsiębiorcom w finansowaniu projektów gospodarczych. Cel ten jest realizowany poprzez udzielanie zabezpieczeń w postaci poręczeń do dostępnych na rynku zewnętrznych źródeł finansowania wspomagających działalność inwestycyjną i bieżącą małych i średnich przedsiębiorców. Fundusz udziela poręczeń do kredytów i pożyczek udzielonych przez Instytucje Finansowe, z którymi ma podpisane umowy o współpracy. W wyjątkowych sytuacjach dopuszcza również udzielanie poręczenia kredytu/pożyczki udzielonej przez Instytucję Finansującą, z którą Fundusz nie posiada umowy o współpracy.

REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI FINANSOWEJ

REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI FINANSOWEJ z siedzibą w Działdowie, ul. Wolności 4, świadczy bezpłatne usługi informacyjno-doradcze dla Przedsiębiorców mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenu województwa warmińsko-mazurskiego, polegające na dostarczaniu specjalistycznej i kompleksowej wiedzy o możliwościach źródła finansowania działalności gospodarczej oraz form wsparcia oferowanego przez instytucje otoczenia biznesu.

POŻYCZKI DLA MIKRO, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW

Pożyczki dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców
udzielane przez Warmińsko – Mazurską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A w Olsztynie

 

Szczegóły:

oprocentowanie pożyczek w stosunku rocznym od 2,43%, przy czym dla podmiotów rozpoczynających działalność gospodarczą od 5,83%

Powiatowo – Gminne Dożynki

 

 

Organizator: Gmina Wydminy, Gminny Ośrodek Kultury w Wydminach, Starosta Giżycki

Miejsce: Wydminy Wyspa

W programie m.in.:

11:00 – msza plenerowa
konkursy kulinarne, konkursy wieńców dożynkowych, zawody sportowe, gry i zabawy rekreacyjne.

Rekrutacja redaktorów do portalu doradztwa edukacyjno-zawodowego

Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej (KOWEZiU) jako beneficjent systemowy projektu: „Opracowanie modelu poradnictwa zawodowego i internetowego systemu informacji edukacyjno-zawodowej”, rozpoczyna rekrutację na stanowiska:

Uroczystości Dożynkowe Województwa Warmińsko – Mazurskiego

 

 

Organizator: Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko – Mazurskiego oraz Gmina Olsztynek

Miejsce: Muzeum Budownictwa Ludowego – Park Etnograficzny w Olsztynku

Program Dożynek:

12:00 – przemarsz korowodu dożynkowego pod scenę amfiteatru Muzeum Budownictwa Ludowego – Parku Etnograficznego w Olsztynku

12:20 – uroczysta Msza Święta na scenie amfiteatru Muzeum Budownictwa Ludowego – Parku Etnograficznego w Olsztynku

14:00 – część oficjalna:
– obrzęd dożynkowy – kapela ludowa „Śparogi”’
– powitanie gości przez Burmistrza Olsztynka,
– wystąpienie Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego,
– wystąpienie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi,
– wystąpienie Prezesa warmińsko – Mazurskiej Izby Rolniczej,
– wręczenie odznaczeń „Zasłużony dla Rolnictwa”,
– rozstrzygnięcie konkursu na najpiękniejszy wieniec dożynkowy

15:00 – część artystyczna:
– występ zespołów: „Babsztyl”, „Śparogi”, „Crazy Daisy”,
– jubileuszowy program kabaretowy Tadeusza Drozdy
– koncert Bartka Zdanowicza z zespołem

X Letni Przegląd Emeryckich Zespołów Artystycznych

 

 

Organizator: Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów

Miejsce: Camping „BOROWO” w Bystrym

W programie:

14:00 – występy zespołów artystycznych,

15:30 – biesiada i tańce (m.in. konkursy tańca, konkursy rekreacyjne, mikrofon dla wszystkich)

19:00 – zakończenie imprezy

Giełda Pracy w PPP OHP Giżycko – Praca w Holandii

9 lipca br. w Punkcie Pośrednictwa Pracy OHP w Giżycku odbyła się po raz piąty w tym roku Giełda Pracy. Zaproszonym gościem był pan Kamil Kwiatkowski, przedstawiciel Agencji Pracy AXIDUS w Olsztynie. Adresatami giełdy byli bezrobotni i nieaktywni zawodowo, w tym osoby uczące się. Uczestnicy giełdy zapoznali się z działalnością firmy AXIDUS, ofertami i warunkami pracy na terenie Holandii.

„Komputer dla Homera 2010” – realizacja w 2011 r.

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych informuje, iż od dnia 8 sierpnia do dnia 29 sierpnia 2011 r. przyjmowane będą wnioski o dofinansowanie zakupu sprzętu komputerowego, oprogramowania, sprzętu elektronicznego i urządzeń brajlowskich ze środków PFRON w ramach programu „Komputer dla Homera 2010”.

W jednostkach Powiatu Giżyckiego…

NOCLEGI GŁÓWNIE DLA GRUP ZORGANIZOWANYCH

Zapraszamy do zapoznania się z bazą noclegową w Szkolnych Schroniskach Młodzieżowych funkcjonujących w okresie przerwy wakacyjnej oraz całorocznie.

Szkolne Schroniska Młodzieżowe funkcjonujące przez okres przerwy wakacyjnej tj. lipiec, sierpień:

Szkolne Schronisko Młodzieżowe Nr 1
przy Zespole Szkół Kształtowania Środowiska i Agrobiznesu w Giżycku ul. Smętka 7 11-500 Giżycko
Miejsc noclegowych jest 100.
Dostępne do 15 sierpnia br.
Cena za nocleg w pokoju 3-osobowym bez łazienki – 25 zł od osoby za dobę.
W sprawie rezerwacji proszę się kontaktować z dyrektorem szkoły – tel. (87) 428-24-84 w godzinach 8:00 – 12:00.

Statut schroniska

Szkolne Schronisko Młodzieżowe Nr 2
przy Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Giżycku
ul. Traugutta 2
11-500 Giżycko
Miejsc noclegowych jest 100.
Cena za nocleg w pokoju 2-3-osobowym bez łazienki – 25 zł od osoby za dobę.
W sprawie rezerwacji proszę się kontaktować z dyrektorem szkoły – tel. (87) 428-30-21 w godzinach 8:00 – 14:00.

Statut schroniska

Szkolne Schronisko Młodzieżowe Nr 3
przy Centrum Kształcenia Ustawicznego i Doskonalenia Nauczycieli w Giżycku
ul. Smętka 5
11-500 Giżycko
Miejsc noclegowych jest 65.
Brak miejsc.
Cena za nocleg w pokoju 4-5-osobowym z łazienką – 18 zł od osoby za dobę.
W sprawie rezerwacji proszę się kontaktować z dyrektorem szkoły – tel. (87) 428-20-12 w godzinach 7:00 – 15:00.

Statut schroniska

Informacje dodatkowe dotyczące w/w schronisk:
1. Do schroniska przyjmowane są tylko grupy zorganizowane.
2. Przyjmowanie grup zorganizowanych w schronisku trwa od godz. 17:00 do godz. 21:00.
3. Doba w schronisku trwa od godz. 17:00 do godz. 10:00 dnia następnego.
4. Rezerwacja miejsc noclegowych dla grup zorganizowanych wymaga formy pisemnej. Zgłoszenie musi zawierać termin i czas pobytu grupy , oznaczenie organizatora wyjazdu, dane opiekunów grupy i dane uczestników wyjazdu.
5. Rezerwacja jest skuteczna po wpłacie zaliczki w wysokości 50% należności przelewem na wskazane konto.
6. Zamówienia wycieczek są kwalifikowane według kolejności zgłoszeń.

Szkolne Schroniska Młodzieżowe funkcjonujące przez cały rok:

Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Rynie
ul. Mazurska 19, 11-520 Ryn
tel./fax. (87) 421-86-26 (cały rok)
tel. kom. 661 151 032
e-mail: zofiowka@mazury.info.pl
http://mazury.info.pl/zofiowka/
Schronisko posiada 112 miejsc noclegowych.

Statut schroniska

Informacje dodatkowe dotyczące w/w schroniska:
1. Przyjmowanie osób w schronisku trwa od godz. 17:00 do godz. 21:00.
2. Doba w schronisku trwa od godz. 17:00 do godz. 10:00 dnia następnego.
3. Rezerwacja miejsc noclegowych dla grup zorganizowanych wymaga formy pisemnej. Zgłoszenie musi zawierać termin i czas pobytu grupy, oznaczenie organizatora wyjazdu, dane opiekunów grupy i dane uczestników wyjazdu.
4. Turyści indywidualni mogą dokonywać rezerwacji również w formie ustnej.
5. Rezerwacja jest skuteczna po potwierdzeniu przez Schronisko i wpłaty zaliczki w wysokości 50% należności, przelewem na wskazane konto.
6. Zamówienia wycieczek są kwalifikowane według kolejności zgłoszeń.
7. Przybywający do schroniska (powinno to nastąpić w godz. od 17:00 do 21:00) wpisuje się do książki rejestracyjnej schroniska oraz regulują należne opłaty, według udostępnionego cennika.

Konwent Marszałków RP w Rynie

 

Począwszy od lipca br Województwo Warmińsko-Mazurskie przejmuje przewodnictwo w Konwencie Marszałków Rzeczypospolitej Polskiej. I posiedzenie Konwentu odbędzie się w Hotelu Zamek Ryn w dniach 11-12 sierpnia 2011r.
Drugi dzień obrad poświęcony będzie współpracy województw z regionami Chorwacji. W związku z tym swój udział zapowiedzieli przedstawiciele rządów Polski i Chorwacji, marszałkowie i żupani, włodarze chorwackich regionów

Na posiedzenie Konwentu zaproszony został również Starosta Giżycki.

Wręczenie nagród zwycięzcom konkursu „Estetyczna Zagroda”

Uroczyste ogłoszenie wyników oraz wręczenie nagród zwycięzcom konkursu „Estetyczna Zagroda” – Edycja 2011 podczas XXXIV Międzynarodowego Jarmarku Folkloru.

Widłunnia 2011

30 lipca br. na plaży gminnej w Wydminach odbyły się obchody Ukraińskiego Święta Folklorystycznego Widłunnia 2011. Jest to cykliczna impreza, zorganizowana w tym roku po raz siódmy przez Związek Ukraińców w Polsce Koło w Wydminach, współfinansowana przez Powiat Giżycki w ramach Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi.

Bezpłatne porady prawne dla mieszkańców Powiatu Giżyckiego

Studencka Poradnia Prawna Punkt Zamiejscowy Pracowni Wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku przy Starostwie Powiatowym w Giżycku, Al. 1 Maja 14, pokój nr 7.  Poradnia będzie czynna: od 13 września (w każdy wtorek) w godz. 9:00 – 12:00.

Konkurs na Europejską Nagrodę w dziedzinie Zapobiegania Przestępczości

Departament Analiz i Nadzoru MSWiA ogłasza eliminacje krajowe mające na celu wybór najlepszego projektu do konkursu o „Europejską Nagrodę w dziedzinie Zapobiegania Przestępczości – European Crime Prevention Award (ECPA) 2010”. Tegoroczny temat konkursu ECPA to „Sport, nauka i sztuka w zapobieganiu przestępczości wśród dzieci i młodzieży”.

Nabór wniosków w ramach programu „Pegaz 2010”

w obszarach A, C i E – realizacja w 2011 roku

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych informuje, iż od dnia 1 sierpnia do dnia 22 sierpnia br. przyjmowane są wnioski w ramach programu „Pegaz 2010” w obszarach:

Obradowała Powiatowa Rada Zatrudnienia

27 lipca br. odbyło się posiedzenie Powiatowej Rady Zatrudnienia. Na członka PRZ powołano panią Zofię Matyjasek, reprezentującą Radę Powiatu Warmińsko – Mazurskiej Izby Rolniczej. Rada zapoznała się z analizą sytuacji na lokalnym rynku pracy oraz podziałem Funduszu Pracy na aktywizację bezrobotnych w 2011 roku. 

Uroczyste otwarcie Klubu Integracji Mieszkańców w Giżycku

W dniu dzisiejszym miało miejsce uroczyste otwarcie Klubu Integracji Mieszkańców przez Fundację Integracji Społecznej „Właśnie dziś”. Na zaproszenie Zarządu Fundacji wzięli w nim udział pan Wacław Strażewicz, Wicestarosta Giżycki, oraz pani Ewa Gudel, Sekretarz Powiatu. Klub mieści się w budynku Przychodni przy ul. Bohaterów Westerplatte 4, lok. 010 (suterena).

Impreza jak w szlacheckim dworze…

W niedzielę 24 lipca br. odbyła się w Zelkach impreza pod honorowym patronatem Starosty Giżyckiego Mirosława Dariusza Drzażdżewskiego pt. „Szlachecki dwór, czyli Droga od Oświecenia do Stowarzyszenia. Organizatorami imprezy były: Sołectwo Zelki oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Zelek „Zelinka”.

Oficjalna inauguracja budowy ZUOK Spytkowo

Kamień Węgielny Wmurowany

22 lipca br. odbyła się uroczystość podpisania aktu erekcyjnego budowy Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Spytkowie koło Giżycka. W uroczystości wzięli udział Wacław Strażewicz, Wicestarosta Giżycki, oraz Jerzy Bujno, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Gospodarki Wodnej i Rolnictwa.

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

 Starosta Giżycki (Administrator) informuje, że na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) przysługują Pani/Panu określone poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Starostwo Powiatowe w Giżycku:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Giżycki z siedzibą przy al. 1 Maja 14 oraz ul. Generała Józefa Zajączka 2, 11-500 Giżycko (tel. 87 428 59 58, adres e-mail: skrzynka@gizycko.starostwo.gov.pl). 
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych – Jolantę Palczewską, z którą można się kontaktować: al. 1 Maja 14, 11-500 Giżycko; tel. 87 428 59 58, adres e-mail: iod@gizycko.starostwo.gov.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – wynikających z ustaw kompetencyjnych (szczególnych) (np.: wydawanie zezwoleń w zakresie rejestracji pojazdów, praw jazdy, pozwoleń na budowę, prowadzenie ewidencji gruntów i budynków itp.),
  5. realizacji umów zawartych z kontrahentami Administratora,
  6. w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody (np. sprawy dot. rekrutacji pracowników).
  7. Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
  8. w przypadku wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - obowiązujące przepisy prawa (art. 6 ust.1 lit. c RODO),
  9. umowa zawarta między Panią/Panem a Administratorem (art. 6 ust.1 lit. b RODO),
  10. udzielona przez Panią/Pana zgoda na przetwarzanie danych osobowych – np. w celu rekrutacji (art. 6 ust.1 lit. a RODO).
  11. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 3, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  12. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa (np. podmioty kontrolujące, sądy, policja itp.);
  13. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Starostwem Powiatowym w Giżycku przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Starosta Giżycki (np. usługi pocztowe).
  14. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w pkt 3, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji. Oznacza to, że dane osobowe zostaną zniszczone po upływie odpowiednio 3, 5, 10, 20 lub 50 lat od daty zakończenia sprawy (zgodnie z przepisami o archiwizacji). 
  15. W związku z przetwarzaniem przez Administratora, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
  16. dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Administrator,
  17. sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, na podstawie art. 16 RODO,
  18. żądania usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO; (w przypadkach, w których Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie przepisów prawa, dane zostaną usunięte po zakończeniu okresu archiwizacji);
  19. ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
  20. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych, na podstawie art. 21 RODO, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to przypadków, w których Administrator posiada uprawnienie do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa,
  21. prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO.
  22. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  23. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  24. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
  25. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

 Więcej informacji dotyczących ochrony danych osobowych można uzyskać pod adresem:

https://www.uodo.gov.pl/

This will close in 20 seconds

Skip to content